יהלומים לבנים מלוטשים טבעיים (Claudio Bertoloni / Shutterstock)

אוגוסט בענף היהלומים: המכירות יציבות, המלאי הולך וגדל

מכירות התכשיטים בארה"ב לא רשמו שינוי באוגוסט, וזאת לאחר עלייה בחודש יולי. מהנתונים העדכניים שבידינו, עולה כי הצרכנים אמנם רכשו יותר פריטים באוגוסט, אך ההוצאה הממוצעת על פריט הייתה נמוכה ב-1% לעומת המחיר הממוצע באוגוסט 2023. בחודשים האחרונים, המלאי שבידי הקמעונאים הולך וגדל, מה שמצביע על בעיות הולכות וקרבות. נתון זה בא לידי ביטוי במיוחד בתכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה, ומשמש כסימן אזהרה.

 

עד כה ב-2024, קמעונאי התכשיטים רשמו ב-4 חודשים בלבד עלייה שנתית בהכנסות, לעומת החודש המקביל אשתקד.

 

המכירות של תכשיטי יהלומים טבעיים – כולל תכשיטים מוגמרים ותכשיטים המשובצים בחנויות – ירדו ב-3% לעומת אוגוסט אשתקד, כשבמקביל ההוצאה הממוצעת על פריט ירדה ב-3.6%. המכירות של תכשיטים מוגמרים המשובצים ביהלומי מעבדה עלו ב-10%, למרות שהמחיר הממוצע לפריט ירד ב-16.7%.

 

סך מכירות שנתיות של תכשיטים בארה"ב

מכירות תכשיטים ארהב אוגוסט2024

 

עלייה של 2.3% בהכנסות ממכירת תכשיטים מוגמרים

 

במהלך אוגוסט נרשמה עליות קלות במספר התכשיטים שנרכשו (1.3%) ובמחיר הממוצע לפריט (1%), אשר הובילו יחד לעלייה של 2.3% בהכנסות של קמעונאי תכשיטים בחודש אוגוסט.

 

תכשיטי זהב רשמו ביצועים טובים במיוחד, לאחר שההכנסות התחזקו בהשוואה שנתית ב-5%, ואילו המחיר הקמעונאי הממוצע עלה ב-3% ל-1,403 דולר.

 

טבעות היו קטגוריית התכשיטים המובילה במספר היחידות שנמכרו, וטבעות אופנה היוו כ-10% מכלל התכשיטים המוגמרים שנמכרו. זוהי עלייה של 3.4% לעומת הנתונים בחודש המקביל אשתקד. טבעות אופנה היו הפריט הנמכר ביותר גם במונחי ערך, וייצרו 12.5% מההכנסות.

 

טבעת יהלום בעונת החגים

 

ירידה של 2% במכירות של תכשיטי יהלומים טבעיים

 

השיפור במכירות שנרשם בחודש יולי, נעלם כמעט לחלוטין באוגוסט. עלייה של 1% אמנם נרשמה במספר תכשיטי היהלומים הטבעיים שנכרו, אולם ההכנסות ממכירתם ירדו ב-2%. ההכנסה הממוצעת לפריט ירדה בקרוב ל-3% ל-1,990 דולר.

 

בשמונת החודשים הראשונים של השנה, תכשיטים מוגמרים המשובצים ביהלומים טבעיים שמרו על יציבות, למרות שההוצאה הממוצעת גדלה בתקופה זו ב-2.4%.

 

טבעות זהב לבן במחיר קמעונאי של 1,000-1,500 דולר רשמו ביצועים טובים במיוחד, וכן נרשם זינוק שנתי חד של 45% במכירות של טבעות אופנה משובצים ביהלומים במשקל נקודה, שעלותן נמוכה.

 

יהלומים מלוטשים יהלומי מעבדה

 

טבעות אירוסין הובילו את המכירות של תכשיטים מוגמרים המשובצים ביהלומי מעבדה

 

ההכנסות ממכירת תכשיטים מוגמרים המשובצים ביהלומי מעבדה זינקו ב-35% במהלך אוגוסט. גם ההוצאה הממוצעת על פריטים אלו רשמה עלייה שנתית של 8.5%, ועמדה על 2,018 דולר.

 

טבעות אירוסין היו הפריט הנמכר ביותר מבין התכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה, עם קרוב ל-19% מסך הפריטים שנמכרו. ההכנסה ממכירתן עלתה ב-30% לעומת החודש המקביל אשתקד. אחד מסודות המשיכה שלהן היה המחיר, שעמד על כ-3,000 דולר ליחידה.

 

הכנסות ממכירת תכשיטים מוגמרים המשובצים ביהלומי מעבדה

מכירות תכשיטים יהלומי מעבדה

 

 

מכירות היהלומים הלא משובצים ירדו, והמלאי מצטבר

 

העלייה הפתאומית והמפתיעה במכירות בחודש יולי הייתה קצרת-מועד. הביקוש הצרכני באוגוסט אמנם רשם שיפור לעומת יולי, אך ההשוואה לשנה שעברה אינה חיובית כמו בחודש יולי.

 

השינויים החדים בביקוש מצביעים על מגמה מדאיגה מבחינתה של תעשיית היהלומים בכללותה. אחד התחומים המושפעים ביותר מהשינויים האלו, הוא המלאי ההולך וגדל. בעיה זו ניכרת במיוחד בתחום יהלומי המעבדה.

 

נשים בחנות תכשיטי יהלומים

 

יהלומים טבעיים: זו עדיין לא התאוששות

 

אופטימיות מסוימת נרשמה בשוק, אחרי שהמכירות של יהלומים טבעיים לא משובצים עלו בחודש יולי. המכירות ביולי התחזקו גם לעומת יוני 2024, וגם לעומת יולי 2023, ורמזו לשינוי אפשרי במגמה. הביקוש הצרכני בחודש אוגוסט השבית את התקווה הזו, בשל הירידה במכירות.

 

בהשוואה שנתית, המכירות באוגוסט ירדו ב-7% במונחי ערך ובמספר היחידות שנמכרו. זה מראה כי צרכנים רכשו פחות טבעות אירוסין ותכשיטים מותאמים אישית המשובצים ביהלומים טבעיים.

 

עם זאת, לא הכול שחור. ראשית, הצרכנים נוטים להוציא על פריט סכום ממוצע גבוה יותר לעומת שנים קודמות, במגמה שכבר הצבענו עליה בעבר. הסיבה העיקרית לכך היא משיכה ליהלומים גדולים יותר. בחודש אוגוסט, משקל היהלום הממוצע עמד על 1.40 קרט, לעומת 1.31 קרט בחודש המקביל אשתקד.

 

קרן אור נוספת היא השיפור במכירות על בסיס חודשי. הכנסות הקמעונאים מיהלומים לא משובצים זינקו באוגוסט ב-8.5% לעומת יולי. עלייה חודשית של 4% נרשמה גם במספר היחידות שנמכרו.

 

כמו כן, נרשמה עלייה במספר הפריטים במלאי. עם זאת, עלייה זו נרשמה במקביל לעלייה במכירות.

 

מגמת המכירות של יהלומים טבעיים לא משובצים בארה"ב

 

מכירות יהלומים טבעיים לא משובצים

 

מלאי מצטבר של יהלומי מעבדה

 

מגמת המכירות של יהלומי מעבדה לא משובצים שמרה על יציבות יחסית. מספר היחידות שנמכרו המשיך לעלות, המחיר הממוצע המשיך לרדת, וההכנסות המשיכו לרשום תנודתיות. בחודש אוגוסט, מספר היחידות שנמכרו עלה ב-14.6%, המחיר הממוצע ירד ב-22%, וההכנסות ירדו ב-10%.

 

עד כה השנה, ההכנסות ממכירת יהלומי מעבדה לא משובצים ירדו ב-5%, לצד עלייה של 4% במספר הפריטים שנמכרו.

 

בהקשר זה, כדאי לשים לב לשתי מגמות. הראשונה היא מגמת התמתנות. ירידת המחירים מתמתנת לאטה, כמו גם העלייה במספר היחידות הנמכרות. זה סימן לכך שהביקוש הצרכני מתבגר, אך גם עשוי להצביע על שינוי רחב יותר באופן שבו צרכנים תופסים יהלומי מעבדה. לדוגמה, "אנחנו שמחים לקנות את זה, אך עם זאת מצפים למחיר נמוך יותר". זו נקודה שכדאי לשים אליה לב, אם זהו תחום הפעילות שלכם.

 

המגמה השנייה היא בניית מלאי משמעותי אצל קמעונאים. מדובר בבעיה מתמשכת אצל לוטשים וסיטונאים, המורגשת כעת מאוד גם בקרוב קמעונאים בארה"ב.

 

זוג בחנות תכשיטים יהלומים 626x322 1

 

מאז חודש ינואר, נרשם זינוק של 53% במספר יהלומי המעבדה אשר במלאי הקמעונאי, כאשר במקביל נרשמה עלייה של 18% בלבד במספר היחידות שנמכרו.

 

מלאי ומכירות של יהלומי מעבדה לא משובצים

 

מלאי תכשיטים יהלומי מעבדה ארהב

 

הקמעונאים אמנם השתפרו במידה ניכרת בניהול המלאי שלהם לעומת העבר, אך הגיוני לצפות כי יקטינו את הרכישות שלהם בזמן הקרוב. הירידה צפויה לכאוב, במיוחד לאור התגובה האופיינית לצמצום הרכישות, כלומר ירידת מחירים מהירה. לצד המגמה הנוכחית של ירידות מחירים, מדובר בהתפתחות שעלולה לכאוב ולהזיק.

 

מאת עידן גולן

כתבות נוספות בנושא

המגזין

דילוג לתוכן