יהלומים סינתטיים

מחקר בארה"ב: 84% מהצרכנים מעדיפים יהלומים טבעיים

84% מהצרכנים בארה"ב מעדיפים יהלומים טבעיים על פני יהלומי מעבדה, לעומת 16% שמעדיפים יהלומי מעבדה, כך עולה ממחקר מקיף לשנת 2021 של The Plumb Club, המאגד כ-45 ספקים מובילים לתעשיות התכשיטים והשעונים.

 

ממצאים אחרים במחקר מצביעים על חוסר ידיעה בקרב הצרכנים, וכי תעשיית היהלומים חייבת לתת לכך מענה: 41% הצרכנים סיפרו כי אינם יודעים מה ההבדל בין יהלומים טבעיים לבין יהלומי מעבדה, ו-21% אינם מודעים כלל לקיומם של יהלומי מעבדה, ולכך שחלק מהתכשיטים בשוק משובצים ביהלומים שאינם טבעיים.

 

ייצור יהלומי מעבדה סינתטיים
צילום: Lightbox Jewelry

עוד עולה מהמחקר כי אחד הגורמים המשפיעים על ההחלטה אם לרכוש יהלום טבעי או יהלום מעבדה, היא הקטגוריה של התכשיט: כשמדובר בתכשיטי אופנה, 83% מהצרכנים ישקלו לרכוש תכשיט המשובץ ביהלומי מעבדה, ונתון זה צונח ל-65% מהצרכנים כשמדובר בטבעת אירוסין.

 

הגורמים העיקריים לבחירה ביהלומי מעבדה, על פי המחקר, הם מחיר נמוך יותר (37%), האפשרות לקנות יהלום גדול יותר באותו מחיר (25%), סיבות אתיות (20%), וסיבות סביבתיות (18%).

 

ממצא מעניין נוסף, מצביע על קשר בין סגנון התכשיטים להעדפות הצרכנים. 47% מהצרכנים היו מעדיפים עיצוב מודרני ואופנתי עבור תכשיט המשובץ ביהלומי מעבדה, לעומת 38% שהיו מעדיפים כזה עיצוב ברכישת תכשיט יהלומים טבעיים. מנגד, 49% מהצרכנים אמרו כי היו מעדיפים עיצוב מסורתי וקלאסי לתכשיט המשובץ ביהלומים טבעיים, לעומת 37% שהיו מעדיפים סגנון זה עבור תכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה.

 

חנות תכשיטים יהלומים מכירות
צילום: Daniel Jedzura / shutterstock.com

המחקר בוצע בקרב 1,049 גברים ונשים בני 25-60 ב-10 שווקים מרכזיים בארה"ב, במהלך המחצית הראשונה של 2021.

 

מחקר של Absolute Reports, שפורסם בחודשים האחרונים, קבע כי שוק יהלומי המעבדה צפוי לרשום צמיחה שנתית ממוצעת (CAGR) של 7.85% בין השנים 2019 ו-2024. דוח שחיברו חברת ביין (Bain) ו-AWDC, ופורסם בפברואר השנה, קבע כי בשנת 2020 יוצרו 6-7 מיליון קרט יהלומי מעבדה, מהם 50-60% בסין, באמצעות טכנולוגיית HPHT. עם זאת, גם השימוש בטכנולוגיית CVD מתרחב, וארה"ב והודו הופכות למרכזי הייצור העיקריים. אותו דוח גם קבע כי המחירים הקמעונאיים של יהלומי מעבדה ירדו במהלך 2020, אולם המחירים הסיטונאים שמרו על יציבות.

 

לאחרונה דיווחה חברת לייטבוקס (Lights), השייכת לענקית היהלומים דה בירס (De Beers), כי תגביר את קצב ייצור יהלומי המעבדה, לאחר שהשקיעה 94 מיליון דולר בהקמת מפעל לייצור יהלומי מעבדה באורגון, ארה"ב. המפעל צפוי לייצר מדי שנה כ-200 אלף קרט יהלומי מעבדה "תוצרת ארה"ב".

 

תכשיטי יהלומי מעבדה סינתטיים
צילום: Lightbox Jewelry

לייטבוקס אף הרחיבה לאחרונה את מבחר יהלומי המעבדה שלה, הכולל כעת גם יהלומי מעבדה ורודים, כחולים ולבנים, במשקל של עד 2 קרט. קולקציית Finest החדשה תימכר במחירים נמוכים יחסית לשוק, ובהתאם לתמחור החברה, שעומד על 800 דולר לקרט.

 

לייטבוקס, וגופים נוספים כמו המעבדה הגמולוגית GSI, כבר מפיקים בימינו תעודות גמולוגיות ליהלומי מעבדה, המעידות כי לא עברו טיפולים כלשהם לאחר הייצור. הנשיאה ואחת ממייסדי GSI, דבי אזר (Debbie Azar), ציינה בזמנו כי "אמון הצרכן הוא מרכזי, וצרכנים רוצים יותר מידע ושקיפות מלאה בנוגע ליהלומים הטבעיים ויהלומי המעבדה שהם קונים".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן