עם הפנים לעתיד: הצעירים לא מוותרים על יהלומים

המכירות בחנויות התכשיטים בארה”ב רושמות התאוששות דרמטית, בעקבות המפולת במכירות בשל התפרצות נגיף הקורונה, כך עולה מניתוח המתפרסם באתר IDEX Online. חנויות תכשיטים הן חנויות שמוכרות בעיקר תכשיטים, ואחראיות לכ-42% מכלל תכשיטי ושעוני היוקרה הנמכרים בארה”ב.
החדשים מרץ, אפריל ומאי היו הקשים ביותר עבור חנויות התכשיטים, בשל סגירת עסקים שהוגדרו על ידי הממשלה כלא-חיוניים, והטלת סגר על האוכלוסייה. עם ההקלה בתקנות, חנויות התכשיטים החלו להיפתח מחדש בתחילת הקיץ, החל מסוף מאי. מאותה נקודה, נרשמה תפנית ומכירות התכשיטים החלו להתאושש, ומשם רושמות התאוששות סולידית, כפי שמראה הגרף להלן.
העמודות הכחולות בגרף מציגות השוואה שנתית, לפי חודשים, של מכירות התכשיטים בכל נקודות המכירה בארה”ב, הן בחנויות תכשיטים והן בחנויות קמעונאיות שמוכרות גם תכשיטים (וולמארט, קוטסקו, מייסי’ס ועוד). העמודות הכתומות מציגות את ההערכה של IDEX בדבר השינוי השנתי במכירות של חנויות התכשיטים, לפי חודשים. הנתונים מצביעים על כמה מגמות:
מחקרי IDEX מבוססים לרוב על הערכות חודשיות של מכירות התכשיטים בשוק האמריקאי, על סמך נתונים שמפרסם משרד המסחר האמריקאי. אולם בשל סגירת החנויות וירידה בגודל המדגם, משרד המסחר הפסיק זמנית לפרסם הערכה של נפח המכירות בחנויות התכשיטים. לכן, המחקר הנוכחי מתבסס על מאגר המידע של IDEX ונחשב לפחות מדויק מהמדגם הממשלתי. עם זאת, נתוניו (לרוב) עולים בקנה אחד עם הנתונים שמפרסמת הממשלה.
בתוך כך, נשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), יורם דבש, פרסם לאחרונה מכתב לתעשייה, ובו הביע אופטימיות זהירה לקראת עונת החגים הקרבה. התעשייה כולה ממתינה לעונת החגים, בתקווה כי המכירות במהלכה יסייעו לצמצם את ההפסדים של 2020, וישיבו את העסקים למסלול צמיחה ב-2021.
דבש הבליט בדבריו כמה סיבות לאופטימיות:
לסיכום, נשיא ה-WFDB ציין כי הצרכנים בהחלט חושבים על תכשיטים, ובמיוחד על תכשיטי יהלומים, לקראת עונת החגים הנוכחית – וכי מדובר בתחזית חיובית לתעשייה.