דלג לתוכן המרכזי
Israeli Diamond Industry
the israel diamond industry logo

נתונים עדכניים: מכירות התכשיטים והשעונים בארה”ב התחזקו ב-2016

עלייה במחיר הפריט הממוצע, שנבעה בעיקר מעלייה במכירות של תכשיטי יהלומים
חנות הארי וינסטון הונג קונג
צילום: איריס הורטמן

 

מכירות התכשיטים ושעוני היוקרה בשוק האמריקאי עלו ב-4.8% לשיא של 80.9 מיליארד דולר במהלך 2016, כך מתפרסם ב-IDEX Online, על בסיס נתונים לא סופיים של משרד המסחר האמריקאי.
על פי אותו דיווח, “רווחים סולידיים בהוצאות הצרכנים הניעו את מכירות התכשיטים החזקות, כמו גם עלייה במחיר הפריט הממוצע, שנבעה בעיקר מעלייה במכירות של תכשיטי יהלומים”.
מוקדם יותר השבוע, דיווחה מועצת המסחר של התכשיטנים (JBT) בארה”ב כי אשתקד נסגרו בארה”ב 1,699 עסקי תכשיטים, זינוק של 50% לעומת 2015. מהנתונים עולה כי ברבעון האחרון של השנה נסגרו בארה”ב 413 עסקי תכשיטים, “מספר גדול ולא צפוי לרבעון האחרון של השנה”, כך דווח.

 

 

בחלוקה לפי תחומי פעילות, נסגרו בארה”ב אשתקד 1,269 עסקים קמעונאיים קמעונאים (319 ברבעון האחרון), 250 עסקים סיטונאיים (60 ברבעון האחרון) ו-150 יצרני תכשיטים (34 ברבעון האחרון). במקביל, במהלך 2016 נפתחו בארה”ב 275 עסקי תכשיטים חדשים, 58 מהם ברבעון הרביעי של השנה.

 

מועצת המסחר של התכשיטנים מסרה כי 33 מעסקי התכשיטים נסגרו בשל פשיטות רגל, וכי נראה שרוב עסקי התכשיטים נסגרו בשל יציאה לגמלאות של הבעלים.

עוד כתבות שיעניינו אותך