ממשלת זימבבואה, שהלאימה את מכרות היהלומים במדינה אך ממשיכה לסבול מרווחי ייצוא חלשים ביותר וחוסר יציבות כלכלית, העבירה חוק המאפשר לה להציג החודש מטבע לאומי סחיר חדש, כך דווח ב-Gem Konnect.
מדיווחים שונים עולה כי המטבע יגובה באגרות חוב בשווי 200 מיליון דולר של בנק הייצוא והייבוא באפריקה (Afreximbank), וישמש כמטבע חוקי לעסקאות מקומיות. לדברי הבנק המרכזי של זימבבואה, האג"ח הללו יוצגו במהלך החודש, וייסחרו בדולר אמריקאי.
על פי כמה מקורות, ההשקעות הזרות בסקטור הכרייה של זימבבואה – מקור הכנסת המטבע הזר השני בגודלו במדינה – ירדו ב-70% מאז השתלטה הממשלה על מכרות היהלומים במרנגה (Marange).







