ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) פרסמה את נתוני מכירות היהלומים בחודש מרץ ובשלושת החודשים הראשונים של 2019. מהנתונים עולה כי בחודש מרץ, מכירות יהלומי הגלם והיהלומים המלוטשים של אלרוסה רשמו עלייה חודשית של 9% והסתכמו ב-377.1 מיליון דולר. מכירות יהלומי הגלם הסתכמו בחודש שעבר ב-369.2 מיליון דולר, ומכירות היהלומים המלוטשים הסתכמו ב-8 מיליון דולר.
בין החודשים ינואר ומרץ 2019, הסתכמו מכירות יהלומי הגלם והיהלומים המלוטשים של אלרוסה בכ-1.004 מיליארד דולר, כולל יהלומי גלם בשווי 987.9 מיליון דולר ויהלומים מלוטשים בשווי 16.3 מיליון דולר.

מנכ"ל אלרוסה, סרגיי איבנוב (Sergey Ivanov), אמר בתגובה כי "השוק מתייצב בהדרגה, לאחר ביקוש חלש מצד חברות ליטוש יהלומים במחצית השנייה אשתקד. הביקוש ליהלומים קטנים יותר רשם התאוששות ברבעון הראשון. הסקטור גם חוזר בהדרגה לאיזון בין מלאי יהלומי הגלם ונפח הרכישות של יהלומי גלם. אנחנו מגלים אופטימיות זהירה בנוגע לרבעון השני, כאשר יצרני יהלומים מהודו אמנם ממשיכים להתקשות בהשגת מימון, אך באופן כללי הביקוש מצד הצרכן הסופי לתכשיטי יהלומים מפגין כושר עמידות".
