WhatsApp Image 2023 04 03 at 13.31.48

בי ג'ולי: מסורת של חדשנות

בי-ג'ולי היא יצרנית יהלומים ותיקה, עם חיבה לתכשיטים. היא משווקת תכשיטים באופן ייחודי באתר, התמחתה בטיפולי השבחה כשעוד לא היו מוכרים, והשתעשעה בעיצוב תכשיטי אופנה לגבר. היא אפילו עלתה לכותרות, כחברת התכשיטים המועדפת על סטטיק. אפשר להגיד שאצל בי-ג'ולי, חדשנות היא המסורת. איך זה בדיוק מסתדר?

 

נחזור רגע אחורה. בי-ג'ולי הוקמה ב-1967 על ידי דוד לוי, שהביא לבורסה את הניסור בלייזר, ותהליך של השבחת ניקיון היהלומים, שכיום נחשב לנפוץ למדי. החברה תמיד התמקדה בחדשנות, ועם השנים צברה מוניטין מצוין.

 

B Jolie 1

 

כיום, מנהל את החברה דורון קניג, שנשוי לבתו של דוד. הם נכנסו לתחום התכשיטים ב-2016, עם כל הניסיון שצברו בתחום היהלומים. "תכשיטים זה מקצוע אחר לגמרי, והתשוקה של דוד", מסביר דורון. "יש לו אהבה לתחום, לאבנים, לתכשיטים. על העיצוב אחראית שירה, שהיא בוגרת שנקר והמעצבת שלנו. זה הוסיף לנו עוד צד: תכשיטי אופנה לצד תכשיטים מסורתיים, יקרים יותר. ניכרת כאן השפעה של שני דורות ויותר, כמו שאפשר לראות באינסטגרם שלנו".

B Jolie 3

בשלב כלשהו, הבחינו בבי-ג'ולי שלא מעט גברים נכנסים לאתר, או מגיעים למשרדים. אז הם ניסו לחזק את נושא התכשיטים לגבר, אבל עוד לא מצאו את הנוסחה שתגרום לגברים לא רק להתעניין, אלא גם לקנות לעצמם תכשיט. "זה מרתק, ויש לנו עיצובים יפים, אבל זה עדיין לא מצדיק את עצמו מסחרית", אמר דורון.

 

הסיפור של סטטיק 

 

אחד הגברים שכן נכנסים למשרדי החברה כדי לקנות תכשיטים, הוא סטטיק, המוזיקאי המצליח. החברה מעצבת עבורו תכשיטים מזה שנים, וחלקם זכו לפרסום בולט בתקשורת. בשנת 2019, הם עיצבו עבורו גם את טבעת האירוסין, שהעניק לבת זוגו לשעבר, שרית פולק.

 

Photo 01 06 2021, 13 05 44

 

"הרעיון הראשון לתכשיטים מגיע תמיד ממנו, ואז אנחנו עושים בריינסטורמינג יחד, עוברים למודל ראשוני, ואז עושים תיקונים במידת הצורך", מסביר דורון. "בטבעת האירוסין למשל, סטטיק בחר בזהב ורוד 18 קרט, יהלום במשקל כ-1.70 קרט, ושעלי הטבעת יעוצבו כעלים של תותים". 

 

static engegment ring

 

תכשיטים יקרים בסגנון שסטטיק מחבב אמנם נפוצים מאוד בקרב מוזיקאים בארה"ב, אך נחשבים לחריגים בישראל. "אלו הפרויקטים הכי מיוחדים שעשינו, כי צריך בשבילם תקציב גדול והרבה אומץ", אומר דורון.

סטטיק הוא לא המפורסם היחיד שהתאהב בתכשיטים של בי ג'ולי. גם הדוגמנית הישראלית המצליחה שי זנקו בחרה בהם לא פעם, ותכשיטי החברה מופיעים בעמוד שלה, בין היתר בקאבר למגזין פורבס ובאירוע של פקטורי 54.

 

אותו תכשיט, ב-4 רמות מחיר    

 

בבי-ג'ולי מבינים דבר או שניים בשיווק ומכירה ללקוח. הם מתמחים בכל סוגי היהלומים הטבעיים, מיהלומים עם תעודות של המעבדות המובילות ועד יהלומים לא מתועדים שעברו השבחה. "זה מאפשר לי להגיד ללקוח, אני אמצא את האבן הכי טובה לתקציב שלך. אני עושה בשבילך את הבחירה", הוא אומר.

 

B Jolie

 

והם גם מצאו דרך חכמה ומעניינת לעשות את זה. באתר בי-ג'ולי אפשר למצוא את אותה טבעת, ב-4 רמות מחיר שונות. זה מאפשר ללקוח להתאהב בטבעת, ואז לבחור בגרסה שמתאימה לתקציב שלו. "זה חזק בארה"ב במיוחד, שם הגודל והמראה חשובים מהאיכות", הוא מסביר. "הם רוצים שזה ייראה טוב, ופחות חשוב להם מה מופיע בתעודה. רוצים לשלם כמה שפחות, ולקבל יהלום כמה שיותר גדול".

 

בעבר, החברה השקיעה יותר בקמפיינים דיגיטליים, אבל גם היום הלקוחות ממשיכים להגיע דרך האתר, פלטפורמות מכירה כמו ETSY, וכמובן פיזית למשרדים. יש להם פייסבוק ואינסטגרם, והם מציגים גם בתערוכות יהלומים, בעיקר בארה"ב. בארץ, זה בעיקר מפה-לאוזן.

 

B Jolie 2

 

בבי-ג'ולי גם מאפשרים ללקוחות לשדרג יהלומים. "זה דבר בסיסי אצלי. מי שקונה ממני אבן, יכול להחזיר אותה, להגדיל אותה או להשתדרג. אצלנו לא מתחתנים עם היהלום".

 

מחוץ לקופסה, כבר אמרנו.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן