ענקית הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa) מתכננת לפרוץ לשוק הצעיר: על פי דיווח ב-Gem Konnect, חברת היהלומים מנהלת מו"מ עם כמה חברות תכשיטים מובילות, "בנוגע לשיווק משותף של מותג התכשיטים של החברה, המשובצים ביהלומים פלואורסצנטיים, במטרה ליצור נישה חדשה של יהלומים טבעיים".

אלרוסה צופה כי בתוך שנה תשלים את המהלך ותתחיל למכור תכשיטי יהלומים פלואורסצנטיים, תחת מותג היהלומים Luminous של החברה. התכשיטים החדשים יפנו בעיקר לצרכנים צעירים מדור ה-Y וה-Z, ילידי שנות ה-90 והעשור הראשון של שנות האלפיים. מנכ"ל אלרוסה, סרגיי איבנוב (Sergei Ivanov), אמר על פי הדיווח כי החברה "משלימה את הדיונים בנושא עם כמה חברות גדולות מאזורים שונים".

על פי הדיווח ב-Gem Konnect, רבע עד שליש מכלל היהלומים הם פלואורסצנטיים. תכונה זו אינה משפיעה על דירוג היהלום, אך קשה יותר למכרם לעומת יהלומים שאינם פלואורסצנטיים, כי סוחרים רבים רואים בהם יהלומים פחות איכותיים. יהלומים פלואורסצנטיים נמכרים לרוב במחיר הנמוך ב-25%-45% ממחירם של יהלומים דומים שאינם פלואורסצנטיים.