תכשיטי יהלומים חנות תכשיטים

שיא כל הזמנים בביקוש לתכשיטי יהלומים ב-2017

הביקוש העולמי לתכשיטי יהלומים "נסק ב-2017 לשיא חדש של כל הזמנים", לאחר שרשם אשתקד עלייה שנתית של 2% והסתכם ב-82 מיליארד דולר – כך עולה מניתוח שפרסמה קבוצת דה בירס (De Beers).

 

על פי הדיווח, "ארה"ב הייתה מנוע הצמיחה העיקרי זו השנה הרביעית ברציפות", והביקוש בה עלה ב-4% ל-43 מיליארד דולר, בזכות "גורמים מקרו-כלכליים חיוביים ואמון גבוה מצד הצרכנים". רכישות עצמיות של תכשיטי יהלומים היוו כ-33% מסך תכשיטי היהלומים שנקנו ב-2017.

 

בשוק השני בגודלו, סין, הביקוש עלה ב-3% ל-10 מיליארד דולר – עלייה "המשקפת את המגמה של ענף מוצרי היוקרה הרחב יותר". התאוששות נרשמה גם בשוק של הונג קונג במחצית השנייה של 2017, "בזכות ביקוש מקומי חזק ועלייה בקניות מצד מבקרים מסין". הביקוש לתכשיטי יהלומים בשווקי הצרכנות העיקריים האחרים – הודו, יפן ומדינות המפרץ הפרסי – "רשם ירידות חד-ספריות נמוכות במונחי דולרים", ואילו הביקוש הצרכני בשווקים אחרים של תכשיטי יהלומים ברחבי העולם רשם עלייה.

 

ביחס ל-2018, דה בירס מסרה כי "הגידול בביקוש נותר חיובי ברוב השווקים המרכזיים של צריכת היהלומים, בזכות תחזיות טובות לכלכלת העולם, סנטימנט צרכני חיובי, והשקעות נמשכות של תעשיית היהלומים בשיווק הקטגוריה".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן