פול ניומן שעון רולקס

יהלום נדיר: סיפורו של פול ניומן

פול ניומן (26 בינואר 1925 – 26 בספטמבר 2008) היה שחקן, במאי ומפיק אמריקאי, וכן נהג מרוצים מצטיין. ניומן זכה בפרס האוסקר עבורו משחקו בסרט "צבע הכסף " (The Color of Money) משנת 1986, ובכמה פרסים נוספים. במהלך השנים, שיחק תפקיד מוביל בשורה של סרטים בולטים, ובהם "אדי פלסון" (The Hustler) ב-1961, "קיד וקסידי" (Butch Cassidy and the Sundance Kid) ב-1969, "העוקץ" (The Sting) ב-1973, ו"פסק דין" (The Verdict) ב-1982, לצד רבים וטובים אחרים.

 

בנוסף להיותו שחקן מוביל, ניומן היה גם נהג מרוצים מצטיין, למרות היותו עיוור צבעים. כנהג, זכה ניומן בכמה מרוצים ארציים, וצוות המרוץ שלו זכמה בכמה אליפויות במרוץ הפתוח אינדיקאר (IndyCar).

 

לאחרונה, נמכר שעון רולקס קוסמוגרף דייטונה (Rolex Cosmograph Daytona), שהיה שייך בעבר לניומן. השעון, שנמכר בניו יורק, הפך לשעון היקר ביותר שנמכר אי פעם במכירה פומבית, לאחר שגרף לא פחות מ-17,752,500 דולר. השעון ניתן לניומן על ידי אשתו, ג'ואן וודוורד (Joanne Woodward) בשנת 1968. היא רכשה את השעון בחנות טיפאני'ס (Tiffany’s) בני ויורק, ונחרטו עליו המילים Drive carefully ("סע בזהירות"). ניומן ענד את השעון מדי יום במשך 15 שנים, והדגם רולקס קוסמוגרף דייטונה, שנמכר בחנויות בין השנים 1963 ו-1970, התפרסם כ"שעון פול ניומן".

 

שעון רולקס פול ניומן
צילום:Phillips

 

בית המכירות הפומביות הגדיר את השעון כ”שמור היטב”, ומסר כי מסגרת השעון “שמרה על הפרופורציות, הקווים והזוויות המקוריות, ונראה כי מעולם לא לוטשה”. עוד נמסר כי החריטה “סע בזהירות” עדיין מופיעה על גב המסגרת, ברורה ונטולת פגמים.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן