באזלוורלד שעונים שוויץ

סוף עידן בתעשיית השעונים

רעידת אדמה בתעשיית השעונים: קבוצת סווטש (Swatch), הבעלים של 18 מותגי שעונים ידועים, הודיעה כי לא תשתתף יותר בתערוכת באזלוורלד (Baselworld). החלטתה תיכנס לתוקף החל מהתערוכה הבאה, שתיערך במרץ 2019.

 

הידיעה, שעליה דווח לראשונה בעיתון השוויצרי NZZ am Sonntag, ובעקבותיו בכלי תקשורת רבים, לוותה בהצהרה מטעם מנכ"ל קבוצת סווטש, ניק האייק (Nick Hayek), שאמר כי "היום הכל הפך לשקוף, מהיר ומיידי יותר. בהתאם לכך, יש צורך בקצב אחר וגישה אחרת […] בהקשר חדש זה, כבר אין הרבה היגיון בתערוכות שעונים שנתיות, כפי שהן נערכות כיום […] הם חייבים להמציא את עצמם מחדש, להגיב למצב הנוכחי, ולהפגין יותר דינמיות ויצירתיות […] קבוצת MCH, המארגנת את באזלוורלד, עסוקה יותר בבניין החדש שלה – אשר, במקרה, ממומן ברובו על ידי תעשיית השעונים במהלך האירועים הללו – מאשר בהפגנת האומץ הדרוש כדי לרשום התקדמות אמיתית ולהוביל לשינויים אמיתיים ומעמיקים […]".

 

על פי ההערכות, קבוצת סווטש, בדומה למציגים מרכזיים נוספים בבאזלוורלד, משקיעה מדי שנה קרוב ל-50 מיליון דולר בבאזלוורלד. סווטש היא הבעלים של מותגי שעונים מובילים רבים, מהארי ווינסטון (Harry Winston) ואומגה (Omega) עד טיסו (Tissot) ומידו (Mido). בשנת 2018, באזלוורלד נמשכה ששה ימים, בניגוד לשמונה ימים כפי שהיה עד השנה. גם מספר החברות המציגות ירד משמעותית, לאחר שכ-600 מציגים עזבו את התערוכה.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן