זהב

נקודת ציון חשובה לפרויקט הזהב האתי בקנדה

פרויקט Just Gold, לשימוש בזהב שנכרה באופן אתי אחראי, רשם נקודת ציון חשובה בקנדה: שותפות אפריקה קנדה (PAC) וחברת התכשיטים הקנדית Fair Trade Jewellery, הודיעו על ייצור ראשון מסוגו של טבעות מזהב שנכרה ידנית, ללא חשש לעימותים ושניתן לברר את מקורו המדויק, אשר יובא לקנדה מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, כך דווח ב-GEMKonnect.

 

על פי הדיווח, הייבוא הראשון כלל 238 גרם, בשלושה מטילי סגסוגת של זהב וכסף. חברת Fair Trade Jewellery מטורונטו, הנחשבת לחלוצה בתחום המקורות, הקיימות והקמעונות האתית, עיבדה בתוך כמה ימים את הזהב, וייצרה באמצעותו ארבע טבעות, שעל גבי כל אחת מהן חרוט מספר האתר שממנו הגיע הזהב, כך דווח.

 

פרויקט Just Gold החל ב-2015 במחוז איטורי (Ituri) בקונגו. מטרתו ליצור תמריצים לכורי זהב ידנית, כך שימכרו את הזהב שכרו ליצואנים חוקיים, ובסופו של דבר לצרכנים אחראיים. אותם כורים מקבלים בתמורה סיוע טכני, הדרכות וציוד, ונדרשים למכור זהב לערוצים חוקיים בלבד. כיום, חברים בפרויקט למעלה מ-600 כורים, בששה אתרים שונים. לפני כחודש, הודיעה שותפות אפריקה-קנדה כי הפרויקט יישם מערכת שעוקבת אחר הזהב, עם שרשרת משמורת מאתר הכרייה ועד היצואן.

 

המעבר כעת לייצוא זהב הוא צעד חשוב בפרויקט. בנוסף, חברת התכשיטים הקנדית משתפת פעולה עם חברת התוכנה הקנדית קונצנזס (Consensas), שעוקבת אחר מסלול הזהב מהיצואן ועד הצרכן.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן