תכשיטי זהב תכשיטים הודו

תכשיטים עקפו את כלי הרכב במדד השקעות היוקרה

מדד השקעות היוקרה של נייט פרנק (KFLII), העוקב אחד עליות המחירים בעשרה ענפים של השקעות יוקרה, עלה ב-5% במונחי ערך ב-12 החודשים שהסתיימו ברבעון השני של 2017. המדד מצביע על נתון מעניין, לפני תכשיטים הציגו ביצועים טובים יותר מכלי רכב בתקופה זו.

 

מכוניות קלאסיות, ששלטו בדירוג בשנים האחרונות, ירדו למקום השישי, לאחר שמחיריהן עלו ב-2% בלבד ב-12 החודשים המדוברים. מחירי התכשיטים, לעומת זאת, עלו בשיעור של 4% באותה תקופה. בסך הכל, שווי התכשיטים עלה בעשרת החודשים האחרונים בשיעור של 142%. על פי מדד KFLII, פנינים עדיין רושמות את הביצועים הטובים ביותר (עלייה של 282% בעשור האחרון). עם זאת, העלייה במחירי הפנינים "מתחילה להתאזן, ותכשיטים מודרניים יותר, בעיקר מתקופות הבל אפוק/ארט דקו, מתחילים לתת את הטון, עם עלייה של 93% בעשור האחרון".

 

אנדרו שירלי (Andrew Shirley), המחבר את מדד KFLII, אמר כי "תכשיטים ממשיכים ללכוד את הדמיון של אספנים אמידים, כהשקעה מתוך תשוקה אמיתית – ומציעים לא רק עונג רב לבעלים, אלא גם, כפי שמציינת מחברת הדו"ח ברברה טיילור ברפורד (Barbara Taylor Braford ), כלי אחסון מאוד נייד של עושר".

 

מנכ"ל בונהמס (Bonhams) העולמית, מת'יו גירלינג (Matthew Girling), אמר בתגובה כי "מדד היוקרה של נייט פרנק מספק תובנה מרתקת בנוגע לתחומי האספנות המובילים. אנשים תמיד מחפשים את הפריטים הטובים לסוגם בתחומי האספנות שלהם, והניסיון שלנו בבונהמס בהחלט מאשר את מסקנות הדו"ח, לפיהן יין, אמנות, שעונים ותכשיטים רושמים ביצועים חזקים בשנה האחרונה".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן