courtroom art 29 1

ביהמ"ש: שרין תשלם כ-300 אלף ש' לשני מפתחי תוכנה להערכת יהלומים

חברת טכנולוגיות היהלומים הישראלית, שרין טכנולוגיות, תפצה שני מפתחים של תוכנה להערכת יהלומים בסכום של למעלה מ-300 אלף שקלים, כך פסק לאחרונה בית משפט השלום בתל אביב, כפי שפורסם ב-YNET.

 

על פי הדיווח, שני המפתחים מסרו בתביעה כי חתמו ב-2003 על הסכם עם שרין, לשיווק תוכנה שפיתחו להערכת יהלומים. עד 2007, השניים סיפקו לשרין מוצרים באופן שוטף, וקיבלו עבורם תמורה רק בסוף 2008. לטענתם, שרין שילמה רק 360 אלף שקל מתוך סכום כולל של כ-477 אלף שקלים. כמו כן, שרין הפרה לטענתם את סעיף הבלעדיות, שקבע תקופת צינון של 18 חודשים לאחר תום ההתקשרות, שבהם התחייבה שרין להימנע מפיתוח או הפצה של תוכנות מתחרות, כך דווח. ואולם, לדברי התביעה שרין החלה לעבוד עם חברה מתחרה במקביל לסיום ההתקשרות, ובכך הפרה את ההסכם.

 

שרין טכנולוגיות, מצדה, טענה בבית המשפט כי הגיעה להסכם פשרה עם המפתחים, ושילמה להם את מלוא החוב, בקיזוז סכומים מסוימים בשל פגמים במוצר. בנושא הפרת הבלעדיות, מסרה שרין כי התוכנה החדשה בוחנת פרמטרים שונים ביהלום, ולכן מדובר בשתי תוכנות שונות.

 

שופט ביהמ"ש השלום, אביים ברקאי, הכריע לטובת התובעים ופסק כי שרין לא עמדה בהסכם הבלעדיות, כששיווקה תוכנה דומה בתקופת אי-התחרות שנקבעה בהסכם. כמו כן, פסק כי המפתחים הוכיחו שהחברה לא שילמה להם את מלוא התמורה עבור עבודתם. השופט חייב את שרין לפצות את התובעים ב-136,906 שקל עבור החוב וב-172,390 שקל עבור הפרת ההסכם. בסך הכל, תשלם שרין לתובעים כ-309,296 שקל, בתוספת ריבית והצמדה, כפי שדווח ב-Ynet.

 

לפסק הדין המלא לחצו כאן

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן