מכרה ליקובונג בלסוטו

חברת היהלומים פיירסטון צופה שיפור בשוק

חברת היהלומים פיירסטון (Firestone) צופה שיפור בתנאי השוק בטווח הבינוני, כך נמסר בדו"ח לסיכום הפעילות במכרה ליקובונג (Liqhobong) בלסוטו, ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, כך דווח ב-IDEX Online.

 

"האווירה הכללית בשוק מתמודדת עם שילוב של עודף אספקה ותכנית הדמונטיזציה [ביטול השטרות] בהודו, שעדיין משפיעה על מכירות היהלומים מהמכרות. כמו כן, חודשי הקיץ נחשבים מסורתית לתקופת השקטה במכירות הגלם", כך נכתב.

 

מנכ"ל החברה, סטיוארט בראון (Stuart Brown), מסר כי "התפוקה במהלך הרבעון הייתה יציבה מאוד, וסיימנו אותו מעט מעל יעדי ההפקה שהצבנו. השווי הממוצע לקרט אמנם היה מעט מאכזב, אך הוא משקף שילוב של גילוי פחות יהלומים איכותיים במהלך הרבעון, תנאי המסחר הנוכחיים וביקוש חלש יותר בתקופה זו של השנה".

 

בראון ציין כי "אנו מתחילים לראות שיפור כלשהו בשווי הממוצע לקרט", וסיכם כי "למרבה השמחה, הרבעון הסתיים הסתיים בגולת כותרת, והיא הפקתו של יהלום שני במשקל למעלה מ-100 קרט, בסוף ספטמבר".

 

בתחילת אוקטובר, מסרה פיירסטון כי כרתה את היהלום הגדול ביותר עד כה במכרה ליקובונג – יהלום צהוב בהיר במשקל 134 קרט ובאיכות נוי. פיירסטון החלה לא מכבר בהפקת יהלומים מסחרית בליקובונג, אשר בבעלותה (75%) ובבעלות ממשלת לסוטו (25%).

 

במכירות שנערכו באנטוורפן ביולי ובספטמבר, מכרה פיירסטון 195,330 קרט יהלומי גלם, כאשר אחד היהלומים נמכר תמורת יותר ממיליון דולר. על פי דיווח ב-IDEX Online, המחיר הממוצע לקרט עמד על 69 דולר, וסך ההכנסות הסתכמו ב-13.5 מיליון דולר. מאז החלה הפקת היהלומים בליקובונג, ברבעון הרביעי של 2016, פיירסטון מכרה את כל 505,706 קרט היהלומים שהופקו באתר תמורת 41.3 מיליון דולר, והשיגה מחיר ממוצע של 82 דולר לקרט.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן