mirny mine art 59

פרויקט חדש של חיפושי יהלומים יוצא לדרך בסיביר

המדענים במכון הגמולוגיה והמינרלוגיה (IGM) החלו בביצוע סקר בקנה מידה גדול, בחיפוש אחר מרבצי יהלומים חדשים במחוז ארכנגסלק (Arkhangelsk) אשר בסיביר, רוסיה. המכון שייך לחטיבה הסיבירית של האקדמיה הרוסית למדעים (RAS), הממומנת על ידי קרן המדע הרוסית (RNF), כך דווח ב-Rough & Polished.

 

"בחרנו ב-8,000 דגימות של מחצבים המכילים יהלומים בחלקים הצפון-מזרחיים ודרום-מערביים של מחוז ארכנגלסק", אמרה על פי הדיווח אלנה צ'וקינה (Elena Shchukina), אחת החוקרות בפרויקט. "התוצאות הראשוניות מאפשרות לומר כי באזור ישנם אובייקטים המכילים יהלומים, שטרם התגלו". היא הוסיפה כי לאחר מחקר מקיף של המחצבים הללו, ניתן יהיה להעריך טוב יותר את כמות היהלומים באזור.

 

צ'וקינה סיפרה כי כריית וחיפוש היהלומים במחוז ארכנגלסק מתבצעים כעת על ידי סברלמץ (Severalmaz), חברה-בת של אלרוסה (Alrosa) ו-Arkhangelskgeoldobycha. עם זאת, האזור נחשב לכזה המכיל סלעי קימברליט, אך טרם נחקר לעומק. באזור התגלו ופותחו שני מרבצי יהלומים גדולים – שדות היהלומים לומונוסוב (Lomonosov) וגריב (Grib). ואולם, באזור יש לפי ההערכות יותר מ-100 אובייקטיבים בעלי פוטנציאל להכיל יהלומים.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן