murowa mine art 3363507

דיווחים: הפיכה צבאית בזימבבואה, השליט מוגאבה עצור

נציגי צבא זימבבואה מסרו הבוקר (רביעי) כי הם מחזיקים בשליט המדינה, רוברט מוגאבה, ובבני משפחתו, וכי העבירו לידיהם את השלטון. עוד נמסר כי המהלך מכוון נגד האנשים בסביבתו של מוגאבה, וכי עם השלמת המשימה, המדינה תשוב למסלולה הרגיל.

 

על פי הדיווחים, החל מאתמול בלילה נראים חיילים וכלי רכב משוריינים רבים בבירת המדינה, הררה, ויריות נשמעות בשכונותיה הצפוניות, שבהן מתגוררים בכירי השלטון. זימבבואה נתונה כבר חודשים ארוכים באי-ודאות פוליטית, והרמטכ"ל המקומי הזהיר בעבר כי הצבא עשוי להתערב במצב. מפלגת השלטון של מוגאבה, Zanu-PF, הצהירה כי מדובר במעשה בגידה. מוגאבה בן ה-93 הוא השליט המבוגר בעולם, ושולט בזימבבואה מזה 37 שנים.

 

אי-הוודאות בזימבבואה השפיעה גם על ענף היהלומים המקומי. באוגוסט, הורה בית המשפט העליון לחברת היהלומים המאוחדת של זימבבואה (ZCDC), שבבעלות המדינה, “לעצור מיידית את כל פעילויות הכרייה". זאת, לאחר שחודשיים קודם לכן צפה השר לפיתוח המכרות והמחצבים, וולטר צ׳ידהאקווה (Walter Chidhakwa), כי המדינה תפיק השנה 2.5 מיליון קרט יהלומים. בחודש מאי, הממשלה "העבירה לידיה את כל ההכנסות מפעילויות כריית היהלומים” בזימבבואה, לאחר שהשקיעה כ-80 מיליון דולר בחברת היהלומים המאוחדת של זימבבואה, המנהלת את פעילויות כריית היהלומים במדינה.

 

חברת היהלומים המאוחדת של זימבבואה הוקמה בפברואר 2016. החברה העבירה לידיה את כלל פעילויות כריית היהלומים במדינה, מידיהן של שמונה חברות פרטיות וחברה ממשלתית אחת, שפעלו קודם לכן בשדות היהלומים של זימבבואה.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן