המשרד הראשי של אלרוסה במירני

עלייה של 6% בתפוקת היהלומים של אלרוסה ב-2017

ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) מפרסמת את נתוני הפקת היהלומים ברבעון הרביעי ובשנת הכספים 2017, וכן נתוני מסחר לא סופיים. מהדיווח עולה כי הפקת היהלומים של אלרוסה רשמה אשתקד עלייה שנתית של 6%, והסתכמה ב-39.6 מיליון דולר.

 

מכירות יהלומי הגלם ברבעון הרביעי הסתכמו ב-9.4 מיליון קרט, כולל 6.2 מיליון קרט יהלומים באיכות נוי במחיר ממוצע של 139 דולר לקרט, ו-3.2 מיליון קרט יהלומי תעשייה במחיר ממוצע של 6.5 דולר לקרט. מכירות יהלומי הגלם הסתכמו ברבעון הרביעי ב-881 מיליון דולר, ומכירות היהלומים המלוטשים הסתכמו ב-28.7 מיליון דולר.

 

איגור סובולב (Igor Sobolev), סגן נשיא ראשון באלרוסה, אמר בתגובה לפרסום כי "למרות סגירתו של מכרה היהלומים התת-קרקעי מיר (Mir), בשל התאונה באוגוסט 2017, החברה עמדה בתכנית הפקת היהלומים השנתית. המניעים העיקריים לגידול בהפקת היהלומים היו עלייה בתפוקה במכרה התת-קרקעי אודצ'ני (Udachny), פיתוח החלק העשיר יותר של המרבץ בארובת ג'ובילי (Jubilee), שיפור בדירוג של ארובות ארכנגלסקאיה (Arkhangelskaya) וקרפינסקוגו-1 (Karpinskogo-1), שמפעילה חברת סברלמץ (Severalmaz), וכן עלייה בתפוקה בארובת בוטובינסקאיה (Botuobinskaya)".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן