מכרה יהלומים פיצוץ מבוקר

אלרוסה: בנייתו מחדש של מכרה היהלומים מיר תארך לפחות 7 שנים

נשיא ענקית הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa), סרגיי איבנוב (Sergey Ivanov) אמר כי בנייתו מחדש של מכרה היהלומים מיר (Mir) שכעת סגור לפעילות, יארך "לא פחות משבע שנים". איבנור אמר את הדברים בפגישה שערכה אלרוסה במירני, בהשתתפות מנהלי ועובדי החברה, כך דווח ב-Rough & Polished.

 

איבנוב הסביר כי "אנחנו רוצים לקחת בחשבון כל סיכון אפשרי. ברגע שנגבש תכנית שתבטיח ב-100% את בטחונם של העובדים מתחת לפני הקרקע, נתחיל מיידית בבנייה. החברה לא יכולה להרשות לעצמה להתנהל בחיפזון". נשיא אלרוסה הוסיף כי מבין 1,100 האנשים שעבדו בעבר במכרה, "שני שלישים כבר הועסקו" במקום אחר.

 

החקירה הרשמית של התאונה הקטלנית במכרה התת-קרקעי מיר, שאירעה ב-4 באוגוסט וגבתה את חייהם של שמונה כורים, הסתיימה ב-10 בנובמבר. הוועדה שמונתה לחקר התאונה הגישה את מסקנותיה, לפיהן התאונה נגרמה בשל "שילוב של גורמים הידרו-גיאולוגיים, טכניים וארגוניים. אחת הסיבות העיקריות הייתה מורכבות הידרו-גיאולוגית חריגה במרבץ, בשל מערכת מסוכנת של סדקים יסודיים בתשתית המבנית". על פי אותה חקירה, אין גורם אחד ויחיד שגרם לתאונה, והתנאים שהובילו לתקרית "לא קרו פתאום", אלא התפתחו במשך כמה שנים.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן