יו"ר מכון היהלומים שמואל שניצר השתתף באסיפה הכללית השנתית של מועצת היהלומים העולמית (WDC) שהתקיימה הפעם בעיר ניו יורק.
שמואל שניצר מוסר כי באסיפה נטלו חלק מראשי הענף, נציגים של חברות הכרייה הגדולות, דה בירס, אלרוסה, ריו טינטו ונציגי חברות כרייה קטנות. באסיפה השתתפו גם נציגים מחברות התכשיטים הגדולות בעולם כמו שטרלינג וצ׳או טאי פוק, וכן יצרנים וסוחרי יהלומים.
במהלך האסיפה נבחנה תכנית אסטרטגית חדשה למועצת היהלומים העולמית, הכוללת בין השאר התייחסות מרחיבה לתחום זכויות האדם.
ללא ספק, סוגיית יהלומי הקונפליקט ממשיכה להעסיק את עולם היהלומים ובכל מקרה, המגמה היא להקשיח את הטיפול הענפי גם באחוז הבודד שמהווים יהלומים אלו מתוך כלל הסחר העולמי.
מאת: איריס הורטמן







