ולדימיר פוטין יהלומים רוסיה

רוסיה מקדמת רפורמה בענף היהלומים על מנת להתחרות בהודו

רוסיה מבקשת לחזק את התחרותיות של יהלומים הנכרים במדינה, ולשם כך ביקשה מאלרוסה (Alrosa), חברת כריית היהלומים המובילה ברוסיה, להציע תנאים נוחים יותר לחברות ליטוש יהלומים רוסיות, ובהן קריסטל (Kristall Production), חברת ליטוש היהלומים הגדולה במדינה.

 

על פי דיווח ב-Mining Weekly, רוסיה רוצה שאלרוסה "תעבוד מקרוב יותר עם חברות ליטוש היהלומים המובילות במדינה, כדי שהתעשייה תוכל להתחרות טוב יותר בשוק, הנשלט על ידי יצרנים מהודו". בריאיון שצוטט באתר, אמר סגן שר החוץ הרוסי, אלכסיי מויסייב (Alexey Moiseev), כי "שיתוף הפעולה כרגע מוגבל למדי, וחייב להתרחב". נכון להיום, חברות ליטוש יהלומים ברוסיה, כולל קריסטל, רוכשות יהלומי גלם מאלרוסה בתנאים דומים לחברות ממדינות אחרות, "ונאבקות על מנת להתחרות עם מרכזי יהלומים גדולים בהרבה, כמו בהודו".

 

לדברי מויסייב, הרפורמה המתוכננת "עשויה להוביל לכך שאלרוסה תמכור כ-10% מהיהלומים שלה לשוק המקומי". הרפורמה עשויה גם לכלול הטבות שונות מצד אלרוסה לחברות ליטוש מקומיות, כגון הבטחה לרכישת חלק מנפח היהלומים המוצע למכירה, או בחירה באבנים מסוימות. כמו כן, ממשלת רוסיה מתכננת "להקל על כלי הפיקוח המופרזים על ייבוא וייצוא יהלומים, וכן להציג רגולציה לזיהוי מקור היהלומים, במטרה להגביר את השקיפות בשוק", למשל באמצעות תעודות זיהוי מיוחדות ליהלומים. מויסייב הוסיף כי "אלרוסה תצטרך להשקיע יותר בשיווק כדי לחזק את הביקוש", במיוחד בקרב צעירים מדור המילניום

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן