בריסביין אוסטרליה גשר נהר גורדי שחקים

מושב המליאה של קימברלי יצא לדרך בבריסביין, אוסטרליה

מושב המליאה של תהליך קימברלי (KP) יצא לדרך ביום שבת (9 בדצמבר) בבריסביין, אוסטרליה, ויינעל ביום חמישי הקרוב, ה-14 בדצמבר. על פי דיווח ב-IDEX Online, מועצת היהלומים העולמית (WDC) הובילה לפני התכנסות המושב שורה של "פגישות בילטראליות עם חברים בתהליך קימברלי, כולל יושבת הראש [אוסטרליה], כמה מ-81 המדינות החברות בתהליך קימברלי, וקואליציית הארגונים האזרחיים".

 

בנוסף לפגישות אלו, משתתפים חברי מועצת היהלומים העולמית גם בדיונים הנערכים בקבוצות עבודה שונות של תהליך קימברלי. לפני המפגש, קרא נשיא מועצת היהלומים העולמית, סטפן פישלר (Stephane Fischler), לערוך דיונים בנוגע לצורך ברפורמה בתהליך קימברלי. במסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע שעבר, מסר פישלר כי תהליך קימברלי צריך להרחיב את טווח פעילותו, "על ידי הרחבת ההגדרה של יהלומי מריבה, כך שתכלול גם תנאי עבודה בטוחים ומאובטחים, נהלי עבודה הוגנים ופיתוח בר-קיימא של קהילות באזורים של כריית יהלומים". מועצת היהלומים העולמית קראה גם להקים "מזכירות קבועה שתשב במדינה ניטראלית", לחדש את יישום קימברלי במדינות שהוטלו עליהן סנקציות, לתמוך בפרויקטי פיתוח במדינות המשתתפות, ועוד.

 

עם התקדמות הדיונים, אמר פישלר כי "אני מעודד מהדיאלוג והדיונים הפתוחים שניהלנו עד כה, אך אל לנו להמעיט בערכה של המורכבות שלפנינו. השגת קונצנזוס בקבוצה כה גדולה ומגוונת אינה משימה פשוטה. השגת תוצאה מוצלחת לרפורמה של קימברלי תדרוש סבלנות, פתיחות ונכונות לפשרות. כקולה של התעשייה בתהליך זה, מועצת היהלומים העולמית מחויבת לחלוטין, ואנו בטוחים כי יחד נשיג את המטרה הזו".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן