יהלום גלם של פיירסטון

פיירסטון מאוכזבת ממחירי היהלומים ממכרה ליקובונג

חברת היהלומים פיירסטון (Firestone) מכרה 195,330 קרט יהלומי גלם במכירות שערכה באנטוורפן בחודשים יולי וספטמבר. אחד מהיהלומים שהציעה החברה למכירה נמכר תמורת למעלה ממיליון דולר, כך דווח ב-IDEX Online. עם זאת, החברה השיגה מחיר ממוצע נמוך של 69 דולר לקרט, והכניסה בסך הכל 13.5 מיליון דולר במכירות.

 

מאז תחילת הפקת היהלומים במכרה ליקובונג (Liqhobong) שבלסוטו, ברבעון הרביעי של 2016, החברה מכרה בסך הכל 501,706 קרט יהלומי גלם מן המכרה, תמורת 41.3 מיליון דולר – מחיר ממוצע של 82 דולר לקרט.

 

מפיירסטון נמסר כי המחיר הממוצע הנמוך לקרט שהשיגה במכירות האלו, "נובע משכיחות נמוכה מן הצפוי של יהלומים גדולים ואיכותיים יותר, ושוק מאופק ליהלומים ממכרה ליקובונג".

 

חברת הכרייה מסרה עוד כי "הדירקטוריון מאמין שייתכן כי שכיחותם הנמוכה של יהלומים יקרים עד כה נובעת מהכרייה באזורים בעלי הדירוג הנמוך יותר בבור הפתוח, שכעת מתקרבים למיצוי".

 

החברה ציינה גורמים נוספים שיכולים לתרום למחיר הממוצע הנמוך לקרט, ובהם האווירה הכללית בשוק, תכנית הדמונטיזציה בהודו, ו"העובדה שחודשי הקיץ באופן מסורתי הם התקופה השקט של השנה בכל הנוגע למכירות גלם".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן