Petrann1877WP 8262946

הסתיימה השביתה בחברת פטרה: כורי היהלומים חתמו על הסכם שכר חדש

חברת היהלומים פטרה (Petra) הודיעה כי הגיעה להסכם שכר חדש לשלוש שנים עם איגוד עובדי הכרייה הלאומי (NUM) בדרום אפריקה. בעקבות ההסכם, שבו לעבודה הכורים במכרה פינש (Finsch), קופיפונטיין (Koffiefontein) ובפעילות המשותפת בקימברלי-אקאפה (Kimberley Ekapa). העובדים הכריזו על סכסוך עבודה ב-26 בספטמבר, והוא נפתר שלושה ימים לאחר מכן.

 

על פי ההסכם, העובדים יהיו זכאים להעלאת שכר שנתית "של בין 9% ל-10% בשנה הראשונה, ושל 8.5% בשנה השנייה והשלישית". מפטרה נמסר עוד כי ההסכם החדשה לא משפיע משמעותית על תכנון העלויות של החברה לשנת 2018. פטרה מסרה עוד כי אינה צופה פגיעה משמעותית בתכניות הפקת היהלומים, שצפויות להסתכם ב-4.8 עד 5 מיליון קרט בשנת הכספים 2018.

 

ב-27 בספטמבר, הודיעה פטרה על פתרון סוגיה נוספת, לאחר שקיבלה אישור לחדש את ייצוא ומכירת היהלומים ממכרה וויליאמסון (Williamson) בטנזניה. אנשי המכס בשדה התעופה דאר אס סלאם (Dar es Salaam) החרימו ב-31 באוגוסט חבילה של 71,645 קרט יהלומים ממכרה וויליאמסון, אשר בבעלותה של פטרה (75%) והממשלה המקומית (25%). היהלומים יוצאו לאנטוורפן, אך גורמים בטנזניה טענו כי המחיר שנקבע עבורם נמוך מדי. פטרה, מצדה, הצהירה כי הערכת היהלומים הראשונית אינה באחריותה.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן