יהלום גלם 121.26 קראט פטרה

חברת היהלומים פטרה פרסמה אזהרה למשקיעים

חברת היהלומים פטרה (Petra) פרסמה אתמול (שני) אזהרה למשקיעים, לפיה החברה "צפויה להפר את תנאי ההלוואה בסוף השנה". על פי דיווח ב-Mining Weekly, הפרסום נובע מ"שיבושים בעבודה במכרות של החברה בדרום אפריקה, ואי-ודאות בנוגע לנפח המכירות ממכרה וויליאמסון (Williamson) בטנזניה".

בחודש שעבר, פטרה מסרה כי "מסגרות האשראי" שלה עד דצמבר 2017 נותרו "רגישות למחירי יהלומים, שערי חליפין והתפוקה הצפויה במכרות".

בסוף ספטמבר, פטרה הגיעה להסכם שכר תלת-שנתי חדש עם איגוד עובדי הכרייה הלאומי (NUM) בדרום אפריקה. כורי יהלומים ממכרות פינש (Finsch), קופיפונטיין (Koffiefontein) והמיזם המשותף קימברלי-אראפה (Kimberley Ekapa) פתחו בשביתה ב-26 בספטמבר, והשיבושים בעבודה נפתרו ב-29 בספטמבר.

בסוף אוגוסט, אנשי המכס בשדה התעופה דאר אס סלאם (Dar es Salaam) בטנזניה החרימו חבילה של פטרה, ובה 71,645 קרט יהלומים ממכרה וויליאמסון, אשר בבעלות פטרה (75%) וממשלת טנזניה (25%). היהלומים היו בדרכם לאנטוורפן, אך אנשי המכס בטנזניה החרימו את החבילה בטענה כי המחיר הנקוב שלה היה נמוך מדי. ב-27 בספטמבר, פטרה הודיעה כי קיבלה אישור מממשלת טנזניה לחדש את ייצוא ומכירות היהלומים מטנזניה.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן