סיירה לאון יהלומים

שר המכרות של סיירה לאון: לא רוצים להיות מזוהים עם יהלומי דמים

שר המכרות החדש של סיירה ליאון, ד"ר מורי מנייה (Morie Manyeh) נאם הבוקר (שני) בתערוכת JCK לאס וגאס. השר הגיע במיוחד מסיירה לאון לארה"ב, והשתתף בפגישה השנתית שעורך מרטין רפפורט לקהל האמריקאי במהלך התערוכה.

 

מנייה, שהתמנה לתפקיד לפני כחודשיים, התיייחס לנושא יהלומי המריבה, שארצו היא אחת המזוהות עמו. "אזור קואידו (Koido) שבמחוז קונו (Kono) הוא מרכז כריית היהלומים האלוביאליים במדינה. אזור זה היה אחד האזורים שנפגעו קשות במלחמת האזרחים בסיירה לאון, שנמשכה 10 שנים. באזור שוכנים הרבה פליטים, ותנאי המחיה קשים", סיפר. "אנו רוצים לפעול למען שיפור תנאי המחיה של הכורים העצמאיים, ושהכורים ימכרו את היהלומים שהם מוצאים למדינה".

 

"אנחנו רוצים להשקיע חלק מרווחי היהלומים לטובת האזרחים, במיוחד באזור קוואידו", הוסיף שר המכרות. "אנחנו לא רוצים להיות מזוהים יותר עם יהלומי דמים. אנחנו רוצים להביא לרגולציה של יהלומים ולמיסוי יהלומים, כך שנוכל להפנות את הכספים הללו בחזרה לאוכלוסיה, ולאזור שממנו הגיעו היהלומים. מבחינה אישית, זה חשוב לי במיוחד, כי אבי היה כורה עצמאי, ואני עצמי מקואידו".

 

השר הוסיף כי משרדו ייזום סקר מחצבים של סיירה לאון, כדי למפות את אוצרות הטבע של המדינה העשירה במחצבים נוספים, פרט ליהלומים. "אנחנו רוצים לתת ליהלומים של סיירה לאון פנים חדשות והתחלה חדשה", סיכם.

 

מאת איריס הורטמן 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן