מימין: נשיא הפרלמנט האירופי אנטוניו טג'אני ונשיא סיבג'ו גיטאנו קבליירי

נשיא סיבג'ו דן עם נשיא הפרלמנט האירופי ברגולציות הנוגעות למחצבים באזורי עימות

נשיא קונפדרציית התכשיטים העולמית (סיבג'ו – CIBJO), ד"ר גיטאנו קבליירי (Gaetano Cavalieri), נפגש בתחילת השבוע עם נשיא הפרלמנט האירופי, אנטוניו טג'אני (Antonio Tajani), בפתיחת תערוכת OroArezzo, כך דווח בהודעה לעיתונות מטעם סיבג'ו. השניים דנו בין היתר ברגולציות שאישר לאחרונה הגוף המחוקק של האיחוד האירופי בשטרסבורג, ובסוגיות הנוגעות למיסוי תכשיטים המיובאים מהאיחוד האירופי.

 

האיחוד האירופי אישר ב-16 במרץ שורה של רגולציות בנושא מחצבים מאזורי עימות, שקיבלו את אישור הנציבות האירופית ב-3 באפריל. הרגולציות ייכנסו לתוקפן בהדרגה, עד ליישומן המלא ב-1 בינואר 2021, במטרה לאפשר לחברות בענף תקופת הסתגלות לדרישות החדשות.

 

הרגולציות צפויות להשפיע על כלל הגורמים בענף, ובמיוחד על יבואנים קטנים של זהב, בדיל, טנטלום וטונגסטן, וכן על חברות לעיבוד מחצבים מחוץ לאיחוד האירופי. הן מחייבות את שרשרת האספקה לבצע בדיקות נאותות בתהליך בן חמישה שלבים, בדומה להנחיות ה-OECD בנוגע לשרשרת אספקת המחצבים מאזורי עימות ובסיכון גבוה.

 

עד סוף 2017, הנציבות תשלים את הקווים המנחים לזיהוי אזורי עימות ובסיכון גבוה, שבהם נכרים המינרלים הרלוונטיים. הנציבות תרכיב רשימת אזורי סיכון, שתיבחן בקביעות על ידי מומחים חיצוניים שתמנה הנציבות, שתפרסם גם רשימה של חברות עיבוד המצייתות לנהלים אחראיים בענף.

 

במהלך הפגישה, ד"ר קבליירי הביע בפני נשיא הפרלמנט האירופי את נכונותה של סיבג'ו לעבוד יחד עם האיחוד, בדומה לשיתוף הפעולה המלא של הארגון עם גופים אחרים בתעשיית התכשיטים האירופית. סיבג'ו, לדבריו, תפעל יחד עם הנציבות האירופית כדי להבטיח שהרגולציות יאומצו בהצלחה על ידי כלל המגזרים בעולם המסחר. הוא הדגיש כי סיבג'ו מחויבת להגן על היושרה והאמינות של שרשרת האספקה, הכוללת יהלומים, אבני חן צבעוניות, פנינים ואלמוגים.

 

במקביל, קבליירי ביקש ממר טג'אני לפעול יחד עם תעשיית התכשיטים, על מנת להבטיח שיעורי מס הוגנים על ייבוא וייצוא תכשיטים. השניים הסכימו לדון בסוגיות הללו, במהלך פגישה רשמית שתיערך בין נציגי האיחוד האירופי למשלחת מטעם סיבג'ו.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן