מועצת היהלומים העולמית לוגו

מערכת הערבויות של WDC מוצגת לעיון הציבור

מערכת הערבויות (SoW) של מועצת היהלומים העולמית (WDC) נכנסת לתקופת ביקורת ציבורית, בעקבות השלמת תקופת הביקורת מצד תעשיית היהלומים, כך דווח ב-Gemkonnect. תהליך זה הוא חלק מתכנית אסטרטגית מועצת היהלומים העולמית, שנועדה לסייע לחברים בענף ליישם ולהפגין טוב יותר את מחויבותם לנהלים עסקיים אחראיים, בקניית או מכירת יהלומי גלם או יהלומים מלוטשים.

 

הרפורמות דורשות מהחברים והגופים בענף היהלומים להצהיר כי פעילות המסחר שלהם מצייתת לעקרונות עולמיית מקובלים של זכויות אדם, זכויות עובדים, ומאבק בשחיתות והלבנות הון, על מנת לסייע ביישום תכנית קימברלי (KPCS). טיוטת ההנחיות של מערכת הערבויות זמינה לציבור עד ה-10 באוקטובר בכתובת זו. הרפורמות החדשות מתוננות ליישום החל מ-2019.

 

נשיא מועצת היהלומים בפועל, סטפן פישלר (Stephane Fischler), אמר כי "הרפורמות במערבת הערבויות משקפות את מחויבותנו כלפי קהילות היהלומים, להבטחת תנאי עבודה בטוחים, נהלי עבודה הוגנים ופיתוח בר-קיימא. כמו כן, זוהי הבטחה מצדנו ללקוחות, כי הם יכולים להיות בטוחים שהיהלומים שהם רוכשים הגיעו ממקור אחראי ואתי".

 

מערכת הערבויות, שהוקמה כחלק מרגולציה עצמית של התעשייה ב-2000, מרחיבה את תהליך קימברלי על ידי ערבויות נוספות כנגד חדירתם של יהלומי מריבה לשרשרת האספקה הלגיטימית. המערכת דורשת מכל ספק יהלומים או יצרן תכשיטי יהלומים להצהיר כי היהלומים שאותם הוא מוכר אינם חשודים כיהלומי מריבה, והינם חלק ממערכת קימברלי.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן