בלוקצ'יין יהלומים אבני חן

הצלחה לפיילוט מעקב היהלומים של דה בירס

דה בירס (De Beers) הודיעה על פיילוט מוצלח למעקב אחר "הנתיב הדיגיטלי" (digital trail) של יהלומים, מהמכרה עד הקמעונאי: לדברי חברת היהלומים, פלטפורמת הבלוקצ'יין שלה, הקרויה ™Tracr, עקבה בהצלחה אחר "100 יהלומים יקרים […] בפעם הראשונה שבה בוצע מעקב דיגיטלי אחר מסע היהלום, מהמכרה עד הקמעונאי".

 

מדה בירס נמסר כי יהלומי הגלם "עברו מהמכרה לליטוש, ומשם לתכשיטן", באמצעות נתיב דיגיטלי מאובטח. מערכת ™Tracr תושק בהמשך 2018, ו"תבטיח לצרכנים כי היהלומים הרשומים הם טבעיים ואינם קשורים לעימותים, תשפר את הנראות והאמון בתעשייה, ותחזק את היעילות לאורך שרשרת הערך של היהלומים".

 

מערכת ™Tracr שימשה בפיילוט את דה בירס וחמש יצרניות יהלומים שעבדו איתה – דיאקור (Diacore), דיארף (Diarough), קבוצת KGK, רוזי בלו (Rosy Blue NV) ותכשיטי ונוס (Venus Jewel).

 

מנכ"ל דה בירס, ברוס קליבר (Bruce Cleaver), אמר כי "צוות Tracr הראה כי המערכת מסוגלת לעקוב אחר יהלומים לאורך שרשרת הערך […] זו פריצת דרך משמעותית שהשגנו באמצעות עבודה משותפת עם המשתתפים בפיילוט, שחולקים את המחויבות שלנו לקידמה ולחדשנות בתעשייה".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן