יהלומי גלם מכרה מירני, אלרוסה

הירידה במחירי היהלומים פגעה בהכנסות אלרוסה במחצית 2017

ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) פרסמה את הדו"חות הפיננסיים למחצית הראשונה של 2017, מהם עולה כי הכנסות החברה הסתכמו בתקופה זו ב-2.7 מיליארד דולר, ירידה שנתית של 3.6%. ברווח הנקי נרשמה ירידה חדה של 66.2% ל-836.4 מיליון דולר, כך דווח ב-Gem Konnect.

 

לדברי החברה, הירידה בהכנסות נבעה מ"גורמים בשוק וגורמים מקרו-כלכליים, כגון התחזקות הרובל ב-18% ביחס לדולר האמריקאי, וירידה של 15% במחיר היהלומים הממוצע בשל שינוי בהרכב האבנים". כמו כן, מסרה החברה כי נרשמה עלייה שנתית של 20% במחיר היהלומים הממוצע ברבעון השני.

 

במחצית הראשונה של השנה, נפח הפקת היהלומים של אלרוסה עלה ב-14%, לצד "עלייה של 12% בשווי הסחורה שנמכרה, וכן נרשמה צמיחה של 12% בנפח מכירות היהלומים".

 

"תוצאות המחצית הראשונה של אלרוסה הושפעו מגורמים מקרו-כלכליים שאינם בשליטת החברה", אמר המנכ"ל סרגיי איבנוב (Sergey Ivanov). החברה הותירה על כנו את היעד להפקת 39.2 מיליון קרט יהלומים השנה. "נפח ההפקה, שהושפע מהתאונה במכרה היהלומים התת-קרקעי מיר (Mir) ב-2017, יתאזן עם תפוקת יהלומים גבוהה יותר במכרות אחרים, בעיקר בארובת ג'ובילי (Jubile)", הסביר איבנוב.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן