בניין האו"ם בניו יורק

מועצת היהלומים העולמית תומכת בהנחיות ה-OECD לבחירת מקורות אחראיים

מועצת היהלומים העולמית (WDC), הפועלת לחיסול המסחר ביהלומי מריבה ולהגנה על ערכם של יהלומים טבעיים, מסרה בשבוע שעבר כי היא תומכת בהנחיות בדיקות הנאותות (DDG) של הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD), במהלך הפורום השנתי של ה-OECD בנושא שרשרות אספקה אחראיות של מינרלים, כך דווח ב-GEMKonnect.

 

הנשיא בפועל של מועצת היהלומים העולמית, סטפן פישלר (Stephane Fischler), אמר על פי הדיווח כי "מועצת היהלומים העולמית מחויבת לביסוס סביבה בת-קיימא ובטוחה לקהילות הכרייה, ואנו מאמינים כי התהליך לאימות הנחיות בדיקות הנאותות של ה-OECD הינו גורם קריטי לקידום החזון הזה". פישלר הוסיף כי "אנחנו משוכנעים שהיוזמות השונות כיום בתעשייה יצמצמו באופן דרמטי את תופעת יהלומי המריבה".

 

למעלה מתריסר חברים במועצת היהלומים העולמית השתתפו בפורום ה-OECD בנושא שרשרות אספקה אחראיות של מינרלים, שנערך בשבוע שעבר. שני חברים מטעם המועצה אף השתתפו בפאנל שדן בעתידו של ענף היהלומים, ותרמו מניסיונו הייחודי של הענף שהיה הראשון להציג תהליך בדיקת נאותות עצמאית, במסגרת תהליך קימברלי הפועל מאז 2003.

 

הגרסה השלישית של בדיקת הנאותות של ה-OECD מספקת המלצות מפורטות לחברות הרוכשות מינרלים, כיצד להבטיח כי פעילותן מכבדת זכויות אדם באזורי הכרייה, ואינה חלק מתופעת יהלומי המריבה. ההנחיות נוגעות לכל חברה שעשויה לרכוש מינרלים או מתכות באזורי סיכון.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן