נשיא סיבג'ו, ד"ר גאייטנו קאבליירי

מדריך מינוחים חדש לתחום היהלומים

תשעה מהארגונים העולמיים המובילים בתעשיות היהלומים והתכשיטים פרסמו לאחרונה את "מדריך מינוחי היהלומים". רשימת הארגונים כוללת את מרכז היהלומים באנטוורפן (AWDC), קונפדרציית התכשיטים העולמית (סיבג'ו – CIBJO), איגוד מפיקות היהלומים (DPA), המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים מהודו (GJEPC), מכון היהלומים הישראלי (IDI), ההתאחדות הבינלאומית של התאחדויות תעשייני היהלומים (IDMA), מועצת התכשיטים האמריקאית (USJC), מועצת היהלומים העולמית (WDC) והפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB).

 

בהודעה לעיתונות, נמסר כי המדריך החדש נועד "לעודד שימוש מלא, הוגן ויעיל במערכת מינוחים ברורה וזמינה עבור יהלומים ויהלומים סינתטיים, על ידי כל הגופים, הארגונים, הסוחרים והקמעונאים בענף". המדריך מבוסס על שני תקנים בינלאומיים מוסכמים: תקן ISO 18323 של ארגון התקינה הבינלאומי, וספר היהלומים הכחול של סיבג'ו.

 

נשיא סיבג'ו, ג'יטאנו קבליירי (Gaetano Cavalieri), אמר בתגובה כי "הגנה על אמון הצרכן היא בעלת חשיבות גדולה להצלחת התעשייה לטווח ארוך. מדריך מינוחי היהלומים הוא כלי חשוב להשגת מטרה זו, שכן הוא מסייע בסטנדרטיזציה של מערכת המינוחים, כדי להבחין בבירור בין יהלומים לבין יהלומים סינתטיים, בכל תקשורת, בינינו לבין עצמו ועם לקוחותינו".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן