lucara art 5

לוקרה תחפש שותף למכירת יהלום "לסדי לה רונה"

חברת היהלומים לוקרה (Lucara) עדיין בוחנת מהי הדרך הטובה ביותר למכירת היהלום הענק "לסדי לה רונה" (Lesedi Lar Rona), שמשקלו 1,109 קרט, ואשר הופק במכרה קארווה (Karowe) לפני קרוב לשנתיים. על פי דיווח ב-Mining Weekly, החברה "שוקלת לשתף פעולה במכירת היהלום, אם לא תגיע לעסקה בששת עד שמונת השבועות הקרובים".

 

לפני למעלה משנה, בחודש יוני 2016, היהלום לא הצליח למצוא קונה במכירה פומבית של סות'ביס (Sotheby’s). מחיר המינימום שנקבע באותה מכירה עמד על 70 מיליון דולר, וההצעה הגבוהה ביותר שהתקבלה הייתה בסך 61 מיליון דולר. לסדי לה רונה הוא יהלום הגלם באיכות נוי הגדול ביותר שהתגלה מזה למעלה ממאה שנים, והיהלום באיכות נוי הגדול ביותר שקיים כיום.

 

מנכ"ל לוקרה, וויליאם לאמב (William Lamb), ציין כי הוא ממשיך לקבל הצעות עבור היהלום. לדבריו, החברה "שוקלת אפשרות או שתיים למכירה מיידית, אך הצעות מסוג זה לא עמדו בבדיקת רקע פיננסית בעבר". הוא הוסיף כי "אם האבן לא תימכר… בששת עד שמונת השבועות הקרובים, סביר להניח שנחפש להיכנס לשותפות. אני חושב שאנחנו חייבים. עברו כמעט שנתיים מאז שהפקנו את האבן, והשוק, לדעתי, לוקח את הזמן, ומחכה לראות מה יהיה עם זה".

 

בדו"ח שפורסם באמצע יולי, אמרו כמה גורמים בתעשייה כי ייתכן שיהיה צריך לחתוך וללטש את היהלום כדי למכרו. על פי דיווח ב-Mining Weekly, קיירון הודג'סון (Kieron Hodgson), אנליסט כרייה מחברת פנמור גורדון (Panmure Gordon), סיכום את הדעה הרווחת: "מתי יהלום הוא גדול מדי? אני חושב שגילינו שכאשר מדובר ביותר מ-1,000 קרט, היהלום גדול מדי – במיוחד בכל הנוגע לניתוח המאפיינים שלו באמצעות הטכנולוגיה הזמינה כיום. בסופו של דבר, צריך להבין מה ניתן להפיק מהאבן. והתעשייה כיום כבר לא עובדת על פי תחושות בטן, כפי שהיה לפני 20 ו-30 שנה".

 

עודד מנסורי (Oded Mansori), מנהל RDH, אמר אז כי "תהיה זו טעות מבחינת לוקרה להיאחז בלסדי […] אולי בשבוע הבא, יימצא יהלום גדול יותר […] חברות כרייה נעזרות כיום בטכנולוגיה יותר מתקדמת, ולכן היהלומים הגדולים הללו מופיעים פתאום. אני חושב שאימא טבע מכינה לנו כמה הפתעות נוספות".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן