orapa 51

"בוצוואנה תלויה מדי בענף היהלומים"

סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (S&P) שמרה על תחזית שלילית לכלכלת בוצוואנה, ומסרה כי המדינה "מוגבלת בשל בסיסה הכלכלי הצר, המסתמך רבות על ענף היהלומים, ופגיע לזעזועים חיצוניים, למרות המאמצים לגוון את הכלכלה", כך דווח ב-IDEX Online.

 

"בוצוואנה היא אחת ממפיקת יהלומי הגלם הגדולות בעולם, ותעשיית כריית היהלומים נותרה המנוע הכלכלי העיקרי שלה. ענף היהלומים אחראי לקצת פחות משליש מהתמ"ג של בוצוואנה, ליותר משליש מהתקבולים הפיסקאליים, וליותר משני-שלישים מהייצוא. דבצואנה (Debswana), מיזם בבעלות משותפת שווה של דה בירס (De Beers) וממשלת בוצוואנה, היא מפיקת היהלומים העיקרית בבוצוואנה.
עם זאת, כלכלת בוצוואנה עודנה חשופה להקטנת הפעילות בענף היהלומים, שעלולה לפגוע בתחזיות הצמיחה הכלכלית של המדינה, ובתיקונים הפיסקאליים האפשריים. במסגרת ההנחות הנוכחית שלנו, אנו צופים כי כלכלת בוצוואנה עשויה לשמור על שיעור צמיחה של 3% במונחים ריאליים ב-2017, בדומה לנתון שנרשם ב-2016", כך נמסר מ-S&P.

 

בדיווחים צוין עוד כי "היקף הפקת היהלומים של דבצואנה ירד ב-10% לפחות, מקרוב ל-23 מיליון קרט ב-2014, לממוצע של 20 מיליון דולר בשלוש השנים האחרונות. בתוך כך, מחירי היהלומים הממוצעים של דבצואנה ירדו ב-15%, מ-178 דולר לקרט ב-2015 ל-152 דולר לקרט ב-2016".

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן