יהלומי שושלת יהלומים גדולים

שוברי שיאים: יהלומי השושלת מבקרים בישראל

קולקציית יהלומי השושלת (The Dynasty) מוצגת בישראל על ידי חברת אלרוסה (Alrosa). הקולקציה כוללת חמישה יהלומים מלוטשים שיוצרו מיהלום גלם במשקל 179 קרט שנקרא The Romanovs, אשר הופק בארובת הקימברליט ניורבינסקאיה (Nyurbinskaya) ביקוטיה בשנת 2015.

 

היהלום הגדול בקולקציה, במשקל 51.38 קרט ובליטוש עגול, הוא “הנקי ביותר מבין כל היהלומים הגדולים שיוצרו אי פעם בהיסטוריה של תעשיית היהלומים הרוסית”, כך על פי אלרוסה. בדיקת המכון הגמולוגי האמריקאי (GIA) העלתה כי היהלום הוא בצבע D, הנחשב לדירוג הצבע הגבוה ביותר ליהלומים, וכן בעל דרגת ניקיון גבוהה מאד, VVS1.

 

היהלום הגיע לישראל אחרי סיור בוולדיווסטוק, מוסקבה והונג קונג, מלווה במנכ"ל וסמנכ"ל חברת "היהלומים של אלרוסה" (Diamonds Alrosa) של ענף עיבוד היהלומים של חברת אלרוסה, ובצוות יחסי ציבור של החברה. היהלום יוצג ללקוחות פוטנציאלים בישראל למשך 4 ימים בלבד. מכאן תועבר הקולקציה לניו יורק לצפייה.

 

פביל ויניצ'ין (Pavel Vinikhin), מנהל חברת "היהלומים של אלרוסה", של ענף עיבוד היהלומים של חברת אלרוסה, מסר כי טרם נקבעה הערכת מחיר ליהלומים. "אנו רוצים לסיים להציג את היהלומים ללקוחות, ורק אחרי הביקור בניו יורק נעשה הערכת מחיר ונקבע מחיר מינימום. אנו צופים שהיהלום הגדול בקולקציה, The Dynasty, יגרוף מחיר גבוה. כל יהלום בקולקציה יימכר בנפרד, אך אם לקוח ירצה לקנות את כולם יחד, כמובן שנשמח לעשות זאת".

 

היהלומים מלוטשים Dynasty של אלרוסה
צילום: Alrosa

 

היהלומים הנוספים בקולקציה נקראים כולם על שמות שושלות רוסיות: יהלום The Sheremetevs שמשקלו 16.67 קרט, בליטוש עגול; יהלום The Orlovs, בליטוש אובל ובמשקל 5.05 קרט; יהלום The Vorontsovs, במשקל 1.73 קרט ובליטוש טיפה; ויהלום The Yusupovs שמשקלו 1.39 קרט.

 

כל היהלומים לוטשו מיהלום גלם אחד במשקל 179 קרט, שאותו נאלצו הלוטשים הרוסים לנסר בלייזר על מנת לשחרר לחצים מתוך האבן. שני מלטשים ושני מתכננים עבדו על הקולקציה במשך שנה וחצי. לדברי פביל ויניצ'ין, "על המלטשים והמתכננים עברו ימים לא קלים, מלאי מתח, בתכנון וליטוש היהלומים, עקב אופי הקריסטל".

 

קולקציית היהלומים היא נקודת ציון חשובה מבחינת אלרוסה, גם מפני שמדובר ביהלומים הראשונים שהחברה תמכור אונליין באינטרנט. לשם כך, מקימה אלרוסה אתר אינטרנט ייחודי למכירות פומביות. החברה מתכננת להעביר בהדרגה את מכירות היהלומים המלוטשים לאינטרנט, ולמכרם באמצעות האתר.

 

מאת איריס הורטמן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן