Petrann1877WP 8262946

בעקבות החרמת היהלומים: פטרה עצרה את הפעילות במכרה וויליאמסון

חברת היהלומים פטרה (Petra), הבעלים של 75% במכרה וויליאמסון (Williamson) בטנזניה, עצרה זמנית כל פעילות במכרה, כך דווח ב-Rough & Polished. מהחברה נמסר כי ההחלטה נובעת משיקולי בריאות וביטחון, אולם זו התקבלה זמן קצר לאחר שהרשויות בטנזניה החרימו חבילה מוויליאמסון ובה 71,654.45 קרט יהלומים, שיועדו לייצוא למשרדי פטרה באנטוורפן.

 

לטענת הממשלה, פטרה העריכה הערכת חסר את החבילה, ושוויה האמיתי עומד על 29.5 מיליון דולר. בהמשך לכך, הורתה ממשלת טנזניה למיין ולהעריך שוב את היהלומים, כדי לברר אם החברה הצהירה על ערך מדויק, ואם שילמה מס כדין על החבילה.

 

מפטרה נמסר בתגובה כי אינה אחראית להערכה הזמנית של שווי היהלומים, המתבצעת לפני הייצוא על ידי סוכנות דירוג היהלומים ואבני החן של הממשלה המקומית. ממשלת טנזניה מסרה מצדה כי הורתה על פתיחת חקירה פלילית כנגד הגורמים שהצהירו על שווי היהלומים בחבילה, והנפיקו עבורם אישורי ייצוא.

 

נשיא טנזניה, ג'ון מגופולי (John Magufuli), הורה בשבוע שעבר לבחון את החוזה של פטרה, לאור טענתם של גורמים רשמיים במדינה, לפיה המדינה הפסידה מדי שנה יותר מ-46 מיליון דולר בשל הערכת חסר של יהלומים שיוצאו מתחומה.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן