יהלומים כחולים מלוטשים

מחירי היהלומים הכחולים עלו ב-5.5%

מחיריהם של היהלומים הכחולים רשמו עלייה שנתית של 5.5% ברבעון השני של 2017, ואילו המחיר של היהלומים הצהובים רשם ירידה שנתית של 2.5%, כך עולה מניתוח מחירי היהלומים הצבעוניים ברבעון השני, שפרסמה קרן המחקר של יהלומים צבעוניים (FCRF), כפי שדווח ב-Diamond World.

 

יציבות מחירים נרשמה בכל יתר קטגוריות הצבעוניות, לאחר ש"מדד מחירי היהלומים הצבעוניים, בכל הליטושים והגדלים, לא רשם שינוי במהלך התקופה".

 

הקטגוריות שרשמו את המחירים הגבוהים ביותר ברבעון השני של 2017 היו יהלומים כחולים בצבע כחול עמוק במשקל 10 קרט, יהלומים כחולים ויויד במשקל 5 קרט, ויהלומים כחולים בצבע כחול עמוק במשקל 8 קרט, שמחיריהם עלו ב-2.5%, ב-2.4% וב-2.3%, בהתאמה.

 

בהשוואה לרבעון השני של 2016, "הקטגוריות שרשמו את המכירות הטובות ביותר היו יהלומים כחולים ויויד במשקל 1 קרט, יהלומים כחולים בצבע כחול עמוק במשקל 8 קרט, ויהלומים כחולים בצבע כחול עמוק במשקל 1 קרט", שעלו ב-13.1%, ב-11.5% וב-11.4%, בהתאמה. הקטגוריות שהציגו את המחירים הנמוכים ביותר היו של יהלומים צהובים גדולים".

 

אפרים ציון, יו"ר הוועדה המייעצת לקרן המחקר של יהלומים צבעוניים, אמר כי "הביקוש ליהלומים צבעוניים נדירים בסין ובשווקים אחרים נותר גבוה. עם זאת, שרשרת האספקה סובלת ממחסורים נמשכים בהיצע, וזה מוביל ליציבות מחירים, ועליית מחירים מתמשכת בכמה קטגוריות. לא צפויים שינויים בעתיד הנראה לעין. גם יהלומים צהובים נהנים מביקוש יציב, למרות מגמות המחירים שלהם, במיוחד בקטגוריות המסחריות, המזכירות את המגמות בקטגוריות של יהלומים לבנים".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן