בדיקת יהלומים הודו

הודו: חשש בענף היהלומים ממלחמת הסחר בין ארה"ב לסין

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ (Donald Trump), העלה לאחרונה את המיסוי על ייבוא סחורות כמו פלדה ואלומיניום מסין, שהגיבה לכך בהטלת מס של 25% על כמה סחורות מארה"ב. כעת, בכירים בעולם היהלומים בהודו מביעים חשש כי ההסלמה במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין תפגע במסחר היהלומים ההודי, כך דווח ב-Art of Jewellery.

 

ארה"ב היא קניינית מרכזית של אבני חן ותכשיטים מהודו ומסין. נכון להיום, ארה"ב מטילה מס בשיעור 6% על ייבוא אבני חן ותכשיטים, וטרם קבעה שיעור מס חדש. עם זאת, אם טראמפ יחליט להגדיל את המיסוי על אבני חן ותכשיטים המגיעים מסין, זה יפגע גם בהודו, כך דווח.

 

פראווין שנקר פאנדיה (Praveen shankar Pandya), היו"ר לשעבר של המועצה לקידום ייצוא אבני חן ותכשיטים מהודו (GJEPC), אמר על פי הדיווח כי "ארה"ב לא עשתה עד כה דבר בנוגע לענף אבני החן והתכשיטים, אולם ההסלמה במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין ייצרה קצת עצבנות בכל הענפים, ובהם ענף אבני החן והתכשיטים".

 

פאנדיה הוסיף כי נושא שמטריד יותר את הענף הוא המימון הבנקאי: "אם המימון יצומצם, המסחר לא יוכל לצמוח. מחודש אפריל, הבנקים צפויים לצמצם את המימון לענף, ולבקש יותר ביטחונות. תהיה לכך השפעה על הענף, המכניס מטבע זר רב למדינה. הייצוא בשנת הכספים 2019 ישתווה לייצוא בשנת הכספים 2018, ולא תירשם צמיחה עם המצב יימשך".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן