מכרה יהלומים מרנגה זימבבואה

זימבבואה תשוב למכור יהלומים במהלך 2018

לאחר שנת הפסקה, זימבבואה ערכה בשבוע שעבר "מכירת מבחן" של יהלומי גלם שנכרו על ידי חברת היהלומים המאוחדת (ZCDC) שבבעלות המדינה. על פי הדיווחים, המכירה גרפה 829,067 דולר, והשתתפו בה 13 קניינים בינלאומיים. לא נמסר מהו נפח היהלומים שנמכרו.

 

שר המכרות, ווינסטון צ'יטאנדו (Winston Chitando), אמר במסיבת עיתונאים כי "המכירה נועדה לבחון את השוק, ולהעריך את הכוחות הכלכליים המשחקים בו תפקיד". הוא מסר כי חברת היהלומים המאוחדת תערוך בקרוב שתי מכירות פומביות – אחת במרץ והשנייה באפריל, וכי מכירות הגלם ייערכו באופן קבוע במהלך 2018. לדבריו, הרשויות פעלו לגבש לוח זמנים למכירות, במטרה לאפשר לקנייני יהלומים להיערך מראש. "המכרזים מבוצעים ויבוצעו על בסיס מחיר שמור", סיכם צ'יטאנדו.

 

במהלך ינואר מסר שר המכרות כי תפוקת היהלומים של זימבבואה תרשום השנה עלייה שנתית חדה של 65% ותסתכם ב-3 מיליון קרט. לקראת סוף 2017, מסר תאגיד הכרייה המשותף של זימבבואה כי הוא פועל להקמת "מרכז יהלומים בהשקעה של מיליוני דולרים" בפרן היל, אשר בתחום המוניציפאלי של העיר מוטארה (Mutare). מרכז היהלומים ייבנה בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון שיחל השנה יושקעו כ-18 מיליון דולר.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן