מכרה יהלומים מרנגה זימבבואה

זימבבואה מכרה יהלומים בשווי 2.4 מיליארד דולר משדות מרנגה

תאגיד שיווק המינרלים של זימבבואה (MMCZ) מכר מאז שנת 2006 כ-51 מיליון קרט יהלומים משדות מרנגה, בשווי כולל של 2.4 מיליארד דולר, כך דווח ב-Rough & Polished.

 

את הנתונים מסר מנכ"ל תאגיד שיווק המינרלים של זימבבואה, מסימבה צ'אנדוונגרווה (Masimba Chandavengerwa), במהלך ועדה פרלמנטרית בנושא מכרות שהתכנסה בשבוע שעבר. הוועדה חוקרת האשמות לפיהן המדינה ייצרה הכנסות בסך 15 מיליארד דולר ממכירת יהלומים ממרנגה, אולם לכאורה רק 2 מיליארד דולר הגיעו לקופתה.

 

צ'אנדוונגרווה נשאל גם בנוגע ל-1.7 מיליון קרט יהלומי גלם ממכרה קנדיל (Canadile), שהוחרמו על ידי שר המכרות הקודם, אוברט מפופו (Obert Mpofu), כאשר הפסיק את פעילותו של תאגיד שיווק המינרלים. לדברי צ'אנדוונגרווה, אותם יהלומים עברו בסופו של דבר לידי התאגיד, ונמכרו. על פי הדיווח, חלק מחברי הפרלמנט טענו כי מדובר בגניבה, וכי ייתכן שמדובר באחת הסיבות לכך שהמדינה לא מצליחה למשוך משקיעים.

 

בשבוע שעבר, ערכה זימבבואה "מכירת מבחן" של יהלומי גלם שנכרו על ידי חברת היהלומים המאוחדת (ZCDC) שבבעלות המדינה, לאחר שנת הפסקה. על פי הדיווחים, המכירה גרפה 829,067 דולר, והשתתפו בה 13 קניינים בינלאומיים. לא נמסר מהו נפח היהלומים שנמכרו. שר המכרות, ווינסטון צ’יטאנדו (Winston Chitando), מסר במסיבת עיתונאים כי חברת היהלומים המאוחדת תערוך בקרוב שתי מכירות פומביות, במרץ ובאפריל, וכי מכירות הגלם ייערכו באופן קבוע במהלך 2018.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן