lucara art 5

האם יהלום "לסדי לה רונה" גדול מכדי להימכר?

יהלום הגלם "לסדי לה רונה" (Lesedi La Rona) עלול להתברר כגדול מכדי למצוא קונה. היהלום, שמשקלו 1,109 קרט, התגלה על ידי לוקרה (Lucara) במכרה קארווה (Karowe) בבוצוואנה בנובמבר 2015. בחודש יוני 2016, היהלום עמד למכירה פומבית, אך לא השיג את מחיר המינימום המבוקש של 70 מיליון דולר, לאחר שההצעה הגבוהה ביותר עבורו עמדה על 61 מיליון דולר.

 

"לסדי לה רונה" הוא יהלום הגלם באיכות נוי הגדול ביותר שהתגלה מזה למעלה ממאה שנים, והיהלום באיכות נוי הגדול ביותר שקיים כיום. כעת, כמה גורמים בענף טוענים כי ייתכן שיהיה צורך לחתוך וללטש את היהלום הענק, כדי למכור אותו.

 

על פי דיווח ב-Mining Weekly, קיירון הודג'סון (Kieron Hodgson), אנליסט כרייה מחברת פנמור גורדון (Panmure Gordon), אמר כי "מתי יהלום הוא גדול מדי? אני חושב שגילינו שכאשר מדובר ביותר מ-1,000 קרט, היהלום גדול מדי – במיוחד בכל הנוגע לניתוח המאפיינים שלו באמצעות הטכנולוגיה הזמינה כיום. בסופו של דבר, צריך להבין מה ניתן להפיק מהאבן. והתעשייה כיום כבר לא עובדת על פי תחושות בטן, כפי שהיה לפני 20 ו-30 שנה".

 

עודד מנסורי (Oded Mansori), מנהל חברת RDH, אמר כי "תהיה זו טעות מבחינת לוקרה להיאחז בלסדי […] אולי בשבוע הבא, יימצא יהלום גדול יותר […] חברות כרייה נעזרות כיום בטכנולוגיה יותר מתקדמת, ולכן היהלומים הגדולים הללו מופיעים פתאום. אני חושב שאימא טבע מכינה לנו כמה הפתעות נוספות".

 

נשיא ומנכ"ל לוקרה, וויליאם לאמב (William Lamb), ציין כי לסדי לה רונה "מכביד מאוד" על מניית החברה, שירדה ביותר מ-30% מאז סוף השנה שעברה, כך דווח. אחת האפשרויות העומדות בפני החברה היא לשתף פעולה עם חברה אחרת, שתחתוך ותלטש את האבן. "כבר עשינו את שיעור הבית שלנו", אמר לאמב. "לא לוקחים אבן כזו ונותנים אותה למי שאינם הטובים ביותר בתחומם".

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן