בורסת יהלומים הודו בהראט

בעקבות שערוריית ניראב מודי: GJEPC תשתף פעולה עם הבנקים בהודו

המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים בהודו (GJEPC) מנסה לבלום את המפולת, בעקבות החשדות לפיהם ענקי התכשיטים מהול צ'וקסי (Mehul Choksi) וניראב מודי (Nirav Modi) אחראים להונאה של פונג'אב נשיונל בנק (Punjab National Bank), בהיקף של כ-2 מיליארד דולר.

 

בעקבות הפרשה, הבנקים בהודו החמירו את נהלי מתן ההלוואות לתעשיית אבני החן והתכשיטים, והמועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים בהודו הודיעה כי "תשתף פעולה עם הבנקים המלווים, ותפרסם ספר לבן בכנס הבנקאות שייערך ב-11 במאי במומביי", כך דווח ב-Gem Konnect.

 

המסמך, שכותרתו "מימון יהלומים ב-2018 – אתגרים חדשים", יעסוק ב"סוגיות בנקאיות קריטיות", ובהן הערכת תקרות אשראי, ביטחונות, עסקאות עם גופים קשורים, הערכת מלאי, והנחיות בנושא מימון חברות-בת. הוא דורש מבנקאים "לא להוריד את תקרות האשראי הנוכחיות, שכן זה יעכב וישחק את הייצוא מהמדינה ויפגע בשיעור התעסוקה".

 

יו"ר המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים מהודו, פראמוד אגרוואל (Pramod Agarwal), אמר כי "סמינר הבנקאות מספק לנו פורום משותף לחידוש האמון, ונועד להבטיח כי לכל הבנקאים יהיה ניסיון רווחי במתן הלוואות לענף מסחר זה […] הספר הלבן יישא בחשיבות היסטורית מבחינת התעשייה, וימלא תפקיד קריטי ביצירת סביבה שתאפשר לענף משופע העובדים הזה להתקדם".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן