יהלום גלם

בעקבות הטענות להברחת יהלומים: WDC מעניקה גיבוי לרפובליקה המרכז-אפריקאית

מועצת היהלומים העולמית (WDC) מתייצבת לצד הרפובליקה המרכז-אפריקאית, ומדגישה שוב את מחויבותה של המדינה לעבוד עם צוות הפיקוח שמונה מטעם תהליך קימברלי (KP). זאת, לאחר שמוקדם יותר החודש פורסם דו"ח של גלובל וויטס (Global Witness), ובו נטען כי מבריחי יהלומים נעזרים בפלטפורמות מדיה חברתית – כולל פייסבוק ו-וואטסאפ – כדי להבריח יהלומים מהרפובליקה המרכז-אפריקאית לכמה שווקים בינלאומיים.

 

על פי דיווח ב-IDEX Online, בהודעה מטעם מועצת היהלומים העולמית נמסר כי "יהלומים מהרפובליקה המרכז-אפריקאית חוזרים לאטם לשרשרת אספקת היהלומים הלגיטימית. צוות הפיקוח כולל נציגים מממשלות, מהתעשייה ומהחברה האזרחית, ומוטל עליו לאכוף את ההנחיות המחמירות שנקבעו לפני שנה, כדי למנוע מסחר ביהלומי מריבה. ישנם אתגרים ספציפיים לתהליך הפיקוח, והיו מקרים שבהם התעוררו סוגיות של היעדר תיעוד, ובהם צוות הפיקוח נקט בפעולה הנדרשת וחסם משלוחים שלא עמדו בהנחיות הפיקוח שנקבעו".

 

הנשיא בפועל של מועצת היהלומים העולמית, סטפן פישלר (Stephane Fischler), אמר כי "תהליך קימברלי ממשיך לייעל את יכולתו לפקח על המסחר ביהלומים ברפובליקה המרכז-אפריקאית, בזכות עבודה קפדנית ויעילה יותר של הנציגות המקומית של קימברלי. מועצת היהלומים העולמית מעודדות דיאלוג מתמשך בכדי לזהות פתרונות נוספים שיחזקו עוד את מאמצינו, אך צריך עדיין לעקוב בקפידה אחר ההנחיות שנקבעו, ולחזק את יכולת הפיקוח המקומית. התהליך ימשיך לאסור על כל ייצוא יהלומים שאינו בהתאם לנהלים שנקבעו".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן