gemfields mozambican ruby matching pair 25

ג'מפילדס: הצעת הרכישה ממעיטה בבירור בשווי החברה

ג'מפילדס (Gemfields), חברת כרייה מובילה בתחום אבני החן, מינתה לאחרונה ועדה עצמאית שתבחן את הצעת ההשתלטות העוינת של חברת ההשקעות Pallinghurst, לרכישת מניות רוב בג'מפילדס. הוועדה, שהשלימה את עבודתה, הגיעה כעת למסקנה כי ההצעה "ממעיטה בבירור בשווי החברה", כך דווח ב-Rough & Polished.

 

חברת Pallinghurst היא הבעלים של של 47% ממניות ג'מפילדס. על פי הדיווחים, ההצעה לרכישת מניות רוב בג'מפילדס מעריכה את שווי החברה בכ-211 מיליון ליש"ט (כ-274 מיליון דולר), בעוד אנליסטים טוענים כי "הערכה סבירה" של שווי החברה צריכה לנוע בטווח של 250-275 מיליון ליש"ט (325-357 מיליון דולר).

 

יו"ר הוועדה, גראהם מסקל (Graham Mascall), מסר כי "הוועדה העצמאית הגיעה פה אחד למסקנה כי הצעת ההשתלטות העוינת של Pallinghurst מגוחכת, וממעיטה בבירור בשווי החברה. בראש ג'מפילדס עומד צוות ניהול יוצא דופן, בעל אסטרטגיה ברורה לספק ערך נוסף לבעלי המניות, בזכות בסיס הנכסים הייחודי שלנו".

 

מסקל הוסיף כי ההצעה עלולה "לדלל את האחזקות של בעלי המניות בנכסים נחותים, החשופים לסחורות הסובלות מיתר תנודתיות, ובעלות תחזיות פחות אטרקטיביות". כמו כן, אמר כי נראה שהצעת הרכישה של Pallinghurst נועדה "להגן על האינטרסים של מנהלי ההשקעות בחברה, על חשבון בעלי מניות עצמאיים בג'מפילדס".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן