פשיטת רגל בית משפט

תיק פשיטת הרגל של חברת היהלומים Exelco חוזר לאנטוורפן

החברה הבלגית Exelco, לקוחה רשומה של דה בירס (De Beers), הגישה בספטמבר בקשה לפשיטת רגל, לבית המשפט בווילמינגטון, דלאוור. כעת, סירב שופט בית המשפט המקומי לפשיטות רגל, קווין גרוס (Kevin Gross), לאשר את הבקשה להכריז על פשיטת רגל, ופסק כי "יהיה נכון יותר לטפל בתיקים האלו בבלגיה", כך דווח ב-IDEX Online.

 

גרוס הצהיר בפסיקה שפרסם כי "Exelco הגישה בקשה להליך חדלות פירעון מרצון בבלגיה ביולי, אך אז משכה את הבקשה והעבירה את התיק לארה"ב בניסיון למנוע מהמלווה הגדולה שלה, KBC Group NV, להחרים ולפרק את נכסי החברה". קבוצת KBC הגישה בקשה כי השימוע בתיק ייערך בבלגיה.

 

על פי הבקשה שהוגשה בבלגיה, חברת Exelco חייבת 35 מיליון דולר לבנק סטנדרד צ'רטרד (Standard Chartered), ו-15 מיליון דולר לבנק KBC. במסמכים שהוגשו בארה"ב, דיווחה חברת היהלומים על נכסים בשווי של בין 10 ל-50 מיליון דולר, לצד חובות של בין 50 ל-100 מיליון דולר.

 

חברת Exelco מאנטוורפן, שהוקמה ב-1993, מופיעה ברשימת בעלות הסייט של דה בירס. לחברה יש שני מפעלי יהלומים, באפריקה ובתאילנד. בחודש יולי, דווח בבלומברג כי “נכסיה של Exelco הוחרמו על ידי אחד המלווים, KBC Group”. שלושת המלווים העיקריים של החברה הם Eurostar Diamond Traders, I.D.H. Diamonds ו-Vitraag BVBA, להן חייבת חברת היהלומים קרוב ל-12 מיליון דולר.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן