המשרד הראשי של אלרוסה במירני

הרווח של אלרוסה נחתך בקרוב למחצית עד כה ב-2017

ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) פרסמה את תוצאות פעילותה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של השנה. על פי הפרסום, בתשעת החודשים הראשונים של 2017 אלרוסה רשמה הכנסות של 3.6 מיליארד דולר, והרווח הנקי שלה הסתכם ב-1.04 מיליארד דולר. על פי הדיווח ב-Gem Konnect, מדובר בירידה שנתית של 16% בהכנסות ושל 47% ברווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2017.

 

ברבעון השלישי, אלרוסה רשמה הכנסות של 988 מיליון דולר. בחישוב שנתי, ברבעון השלישי נרשמה ירידה של 6% במכירות במונחי קרט, וההכנסות ירדו ב-16%. עוד דווח כי בתשעת ההחודשים הראשונים של השנה, אלרוסה מכרה 31.8 מיליון קרט יהלומי גלם – עלייה שנתית של 6%.

 

מאלרוסה נמסר כי הירידה בהכנסות וברווחים נובעת מפיחות של 15% בערך החליפין של הרובל מול הדולר, "לצד ירידה של 12% במחיר הממוצע של יהלומים שנמכרו, בעיקר בשל שינויים בהרכב החבילות". התאונה במכרה מיר (Mir) בחודש אוגוסט פגעה אף היא בהכנסה הנקייה של החברה הרוסית.

 

מנכ"ל אלרוסה, סרגיי איבנוב (Sergey Ivanov), אמר בתגובה כי "התוצאות של אלרוסה בתשעת החודשים הראשונים של 2017 נפגעו בשל גורמים מקרו-כלכליים וגורמים בשוק שאינם בשליטת החברה. נכון להיום, אנו חווים התאוששות מתונה בשוק היהלומים. יישום יוזמות שיפור היעילות שלנו סייע להוריד את עלויות ההפקה ליחידה".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן