ידיים מחזיקות יהלומי גלם

אלרוסה הכניסה 4.2 מיליארד דולר ממכירת יהלומים ב-2017

ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) פרסמה את תוצאות מכירות היהלומים בדצמבר, וכן תוצאות לא סופיות של מכירות היהלומים ב-2017 כולה. על פי הדיווח, אלרוסה מכרה בדצמבר יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים בשווי 237.8 מיליון דולר, כאשר מכירות יהלומי הגלם הסתכמו ב-228.3 מיליון דולר, ואילו מכירות היהלומים המלוטשים הסתכמו ב-9.5 מיליון דולר.

 

מנתונים לא סופיים לסיכום 2017 כולה, עולה כי מכירות יהלומי הגלם והיהלומים המלוטשים של אלרוסה הסתכמו במהלך השנה ב-4.267 מיליארד דולר. על פי הנתונים שמפרסמת ענקית הכרייה הרוסית, מכירות יהלומי הגלם הסתכמו ב-4.17 מיליארד דולר, ואילו מכירות היהלומים המלוטשים הסתכמו ב-96.9 מיליון דולר.

 

סגן נשיא אלרוסה, יורי אוקואמוב (Yury Okoemov), אמר כי "בשנת 2017 נרשם ביקוש יציב למדי ליהלומי גלם, והפעילות בשוק הייתה בהתאם לעונתיות ולציפיות שלנו. המחיר הממוצע של יהלומי הגלם שמכרה אלרוסה אשתקד היה מעט נמוך יותר לעומת שנה קודם לכן, בשל שינוי הרכב החבילות שנמכרו, שנבע מעלייה בביקוש ליהלומי גלם קטנים מצד ענף ליטוש היהלומים ההודי במחצית הראשונה של 2017".

 

ביחס ל-2018, ציין אוקואמוב כי אלרוסה צופה יציבות בשוק היהלומים, "בשל צמיחה מתונה בביקוש העולמי לתכשיטי יהלומים, והיעדר שינוי משמעותי בכריית היהלומים הגלובלית".

 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן