ענקית הכרייה הרוסית אלרוסה (Alrosa) מדווחת כי ברבעון השלישי של 2019, הכנסותיה רשמו ירידה רבעונית של 20% והסתכמו ב-721.3 מיליון דולר. מכירות היהלומים באותה תקופה רשמו ירידה רבעונית של 23%, והסתכמו ב-6.4 מיליארד רובל (כ-100 מיליון דולר), כך דווח ב-IDEX Online. בהשוואה שנתית, הכנסותיה של אלרוסה ירדו ב-35%, ומכירות היהלומים ירדו ב-5%.
הרווח הנקי של אלרוסה נותר ללא שינוי לעומת הרבעון הקודם, והסתכם ב-203 מיליון דולר. בחישוב שנתי, הרווח הנקי ירד ב-44%.

מתחילת השנה, אלרוסה מכרה יהלומי גלם בשווי 2,639.4 מיליון דולר, ויהלומים מלוטשים בשווי 47.2 מיליון דולר. באוקטובר, אלרוסה מכרה יהלומים בשווי 264.4 מיליון דולר, מהם יהלומי גלם בשווי 253.9 מיליון דולר ויהלומים מלוטשים בשווי 10.4 מיליון דולר.

סמנכ"ל הכספים של אלרוסה, אלכסיי פיליפובסקיי (Alexey Philippovskiy), אמר בתגובה כי "בתשעת החודשים הראשונים של 2019, שוק היהלומים הושפע מההיצע העודף של יהלומים מלוטשים, ומהשינוי במצבו של הסקטור הפיננסי בהודו. מאז תחילת השנה, המפיקות הגדולות צמצמו את היצע היהלומים, והמלאי של לוטשים הודיים ירד בהדרגה, כך שנראה כי שרשרת האספקה מתקרבת שוב לאיזון בין היצע לביקוש. מתחילת אוגוסט 2019, המחירים והביקוש התייצבו למדי, מה שהוביל לעלייה במכירות החודשיות, כאשר סך המכירות רשם עלייה חודשית של 7%, 42% ו-2% בחודשים אוגוסט, ספטמבר ואוקטובר, בהתאמה".