ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי

אלרוסה והודו חתמו על הסכם "שישנה את כללי המשחק" בענף היהלומים

המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים מהודו (GJEPC) וענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa) חתמו ביום חמישי (1 ביוני) על מזכר הבנות לשיתוף פעולה (MoC), בנוכחות ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי (Narendra Modi), ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין (Vladimir Putin), כך דווח ב- Art of Jewellery.

 

על פי הדיווח, מזכר ההבנות צפוי "לשנות את כללי המשחק בתעשיית היהלומים הבינלאומית" בשורה של תחומים. מזכר ההבנות מצהיר על "כוונתה של המועצה לקידום ייצוא אבני חן ותכשיטים מהודו לחתור למדיניות מס מיוחדת שתאפשר לבצע מכירות ישירות ממרכז הסחר ביהלומים של הודו (IDTC); ויאפשר לאלרוסה לבחון דרכים להקמת נציגות בבורסת היהלומים של בהראט (BDB), שעשויה להפוך בהמשך למשרד מכירות". כמו כן, מזכר ההבנות מניח את הבסיס להרחבת שיתוף המידע בין הצדדים בנוגע לנתוני מסחר ובנושאי טכנולוגיה.

 

מזכר ההבנות נוגע גם בסוגיית היהלומים הסינתטיים, וכולל "שיתוף מידע במקרים של ערבוב; קידום והצגת חקיקה שתחייב גילוי נאות של סינתטיים; קידום מכשירי הזיהוי של אלרוסה על ידי המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים מהודו; והצטרפות של אלרוסה לוועדת המעקב אחר יהלומים טבעיים (NDMC) ההודית".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן