יהלומים צבעוניים

סיבג'ו מפרסמת דו"ח מיוחד בנושא צבע אבנים

קונפדרציית התכשיטים העולמית (סיבג'ו – CIBJO) פרסמה את דו"ח אבני החן המיוחד השישי של הארגון, לקראת קונגרס סיבג'ו לשנת 2017, שייערך ב-5 בנובמבר בבנגקוק, תאילנד.

 

הדו"ח, מאת נשיא הנציבות הגמולוגית של סיבג'ו, ד"ר האנקו זוואן (Hanco Zwaan), בוחן את ההנחיות בנוגע למונחי צבע כגון "כחול מלכותי" (royal blue) ו"אדום דם יונה" (pigeon blood red), וכן עוסק בחששות בנוגע לאבני חן שעברו טיפולים שלא זוהו על ידי המעבדה, כך דווח ב-Gem Konnect.

 

לדברי זוואן, החששות התעוררו בנוגע לתעודות שאינן כוללות הערות, במידה שלא זוהו טיפולים באבני חן – כמו במקרה של אבני אקוומרין (Aquamarine) שעברו טיפולי חום או אבני טורמלין (tourmalines) שעברו טיפולי הקרנה. לדבריו, מי שקורא את הדו"ח, ולא נתקל בהערה, עלול לחשוב כי האבן לא עברה טיפול, יותר מאשר כי עברה טיפול שלא זוהה על ידי המעבדה.

 

בנוגע לאבנים שצבען מוגדר "כחול מלכותי" או "אדום דם יונה", סיבג'ו מסרה כי לפי ההסכם, מעבדות קובעות צבעים תיאוריים מסוג זה רק עבור אבנים בעלות צבע רווי, בגבולות קפדניים מאוד של טון וגוון. עם זאת, נותרה בעינה אי הסכמה בנוגע למידת הפלורוצנטיות הדרושה להענקת המונחים הללו, ואפילו אם פלורוצנטיות צריכה או לא להילקח בחשבון.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן